|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MANDA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MANDA
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Andragogika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 10
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V rámci předmětu se studenti seznámí s poznatky referenčního pole ANDRAGOGIKY - se základním terminologickým aparátem, s vymezením objektu, subjektu a předmětu andragogiky, se specifiky socializace, ev. resocializace, s psychologickými charakteristikami dospělých a seniorů, specifiky edukace dospělých a seniorů. Zmíněny budou také specifické cílové skupiny - vysokoškolští studenti, osoby s postižením a osoby pečující. Další témata v přednáškách budou zaměřena na kurikulum a didaktiku vzdělávání dospělých, na učební proces v andragogice, na profesionalizaci andragogické práce, na propojení andragogiky a sociální práce, na oblast enkulturace a ergotizace.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování kreativního portfolia, rozprava nad zvoleným tématem, písemný test, ústní zkouška formou kolokvia.
|
Obsah
|
Vymezení andragogiky, dějiny andragogiky, specifika vzdělávání dospělých, koncepce integrální andragogiky.
Psychologická specifika dospělého věku, idea celoživotního vzdělávání a celoživotního učení.
Aktuální problémy vzdělávání dospělých, didaktické a terapeutické koncepce pomoci dospělým.
Sociální andragogika, speciální andragogika.
Vzdělávání seniorů, formy vzdělávání seniorů, U3V.
Úvod do gerontopedagogiky, specifika seniorského věku.
Andragogika jako péče, pomoc a podpora dospělému jedinci
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
JESENSKÝ J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9.
-
Základní:
Balvín, Jaroslav. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-16-5.
-
Základní:
MÜHLPACHR, P. Gerontopedagogika. Brno: MU, 2004.
-
Základní:
Beneš, M. Úvod do andragogiky. . Praha: Karolinum.
-
Doporučená:
Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Celoživotní učení pro všechny. Praha: Gnosis, 1997.
-
Doporučená:
Čornaničová, R. Edukácia seniorov. Vznik, rozvoj, podnety pre geragogiku. . Bratislava: UK, 2007.
-
Doporučená:
VETEŠKA, J. Kompetence ve vzdělávání dospělých : pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 200 s. ISBN 978-80-86723-98-3..
-
Doporučená:
Česko. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice : Bílá kniha. Praha: Tauris, 2001. ISBN 80-211-0372-8.
-
Doporučená:
MÜHLPACHR, P. Problémy současné společnosti.. Brno, IMS, 2004.
-
Doporučená:
Petřková, A. Senioři jako účastníci vzdělávacích aktivit. In. Člověk a společnost na přelomu tisíciletí. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. . Olomouc: UP, 1998.
-
Doporučená:
MÜHLPACHR, P. Schola gerontologica. . Brno, MSD, 2005.
-
Doporučená:
Livečka, E., Výchova ke stáří a ve stáří. In. Wolf, J. a kol. Umění žít a stárnout. . Praha: Svoboda, 1982.
-
Doporučená:
Kopecký, Martin. Vzdělávání dospělých mezi politikou, ekonomikou a vědou : politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2013. ISBN 978-80-7308-493-6.
-
Doporučená:
Petřková, A. Vzdělávání seniorů jako aktuální problém vzdělávání dospělých. In. Bočková, V. Aktuální problémy výchovy a vzdělávání dospělých. . Olomouc: UP, 1994.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Prerekvizity: Resocializační pedagogika I |
Získané způsobilosti |
Studenti získají širší znalosti z oboru Andragogika, s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|