|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / SPEPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
SPEPR
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Sociální pedagogika a práce
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 25
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVV/ZPED2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do dvou vzájemně úzce souvisejících disciplín - sociální pedagogiky a sociální práce. Zabývá se vybranými aktuálními otázkami sociálně-právní ochrany dětí a mládeže, prostředím a výchovou, socializací, běžnými metodami sociální práce, ústavní péčí, náhradní rodinnou výchovou atd.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích.
Samostatná práce na základě studia odborné literatury.
Výstupní test.
V případě distanční výuky:
Samostudium literatury a dalších zdrojů ze seminářů i přednášek. Odevzdání seminární práce - vypracování zadaných témat ze seminářů a jejich odevzdání na stag, veřejná prezentace a obhajoba. Online atestace.
|
Obsah
|
Základy sociální pedagogiky a sociální práce.
Vztah mezi sociální pedagogikou a sociální prací.
Socializace jedince v prostředí.
Rodina jako instituce a vztahová síť.
Institucionální působení různých výchovných zařízení - škola, ústavní péče.
Vliv vrstevníků, lokálního prostředí a médií na socializaci jedince.
Sociálně-právní ochrana dítěte.
Náhradní rodinná péče, její typy a odlišnosti.
Aktuální situace NRP v ČR.
Prevence a různé formy výchovného a sociálně pracovního působení na jedince i jeho blízké okolí. Ohrožené skupiny, riziková mládež, specifické problémové kategorie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KRAUS,B., POLÁČKOVÁ,V. et.al. Člověk, prostředí, výchova. (K otázkám sociální pedagogiky.). Brno : Paido, 2001.
-
Základní:
MATOUŠEK,O. a kol.:. Metody a řízení sociální práce.. Praha: Portál,, 2003.
-
Základní:
MATOUŠEK, O. a MATOUŠKOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha:Portál, 2011.
-
Základní:
MATOUŠEK, O. Základy sociální práce.. Praha: Portál, 2001.
-
Základní:
Zákony platné v oblasti SP..
-
Rozšiřující:
KLAPILOVÁ,S. Kapitoly ze sociální pedagogiky.. Olomouc : PF UP, 1996.
-
Doporučená:
ŘEZNÍČEK,I. Metody sociální práce.. Praha: Sociolog. nakladatelství, 2000.
-
Doporučená:
Kraus, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude znát základní teoretická východiska sociální pedagogiky a sociální práce, instituce, ve které je sociální pedagogika aplikována a orientovat se v problematice vybraných okruhů sociální pedagogiky zabývající se socializací jedince v prostředí. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|