|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UCHTML / C094
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UCHTML
/
C094
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Laboratoř oboru I
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Laboratoř
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na individuální rozvoj experimentální zručnosti studenta při řešení specifických problémů z oblasti makromolekulární chemie, syntézy a hodnocení polymerů, a to pod přímým vedením učitelem. Pro výuku speciálních laboratoří oboru je využívána i Společná laboratoř analýzy a hodnocení polymerů v a.s. SYNPO Pardubice, která disponuje technickým vybavením potřebným pro řešení některých speciálních problémů. Cílem je laboratorní seznámení s přípravou vzorků, měřícími metodami a přístroji pro stanovení základních vlastností polymerních materiálů a kompozitů.
|
Požadavky na studenta
|
Z každé práce musí být vypracován protokol, který je klasifikován.
|
Obsah
|
Modifikace a syntéza pryskyřic, polymerů a kompozitů polyreakcemi, např. emulzní radikálovou polymerací, syntéza tvrdidel a reaktoplastických pryskyřic, příprava vzorků pro analytické hodnocení a stanovení vlastností produktů v závislosti na podmínkách přípravy polymerů, tvrdidel a pryskyřic i na podmínkách přípravy vzorků, teplotě vytvrzování, poměru reaktantů apod. Analytické hodnocení a hodnocení fyzikálně-mechanických vlastností polymerů s využitím moderních fyzikálních, analytických a zkušebních metod. Vyhodnocení získaných výsledků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mleziva, Josef. Polymery : výroba, struktura, vlastnosti a použití. Praha: Sobotáles, 2000. ISBN 80-85920-72-7.
-
Doporučená:
Mark H.K., Bikales N., Overberger C.H., Menges G. (Eds.). Encyclopedia of Polymer Science and Engineering, Vol. 1 - 17. Wiley, Chichester, 1985.
-
Doporučená:
Ulrich H. Introduction to Industrial Polymers. Carl Hanser Verlag, München, 1993.
-
Doporučená:
Rempp P., Merill E.W. Polymer Synthesis. Hüthig-Wepf Verlag, Basel, Heidelberg, New York., 1991.
-
Doporučená:
Salamone J.C. (Ed.). Polymeric Materials Encyclopedia. CRC Press, Boca Raton, 1996.
-
Doporučená:
Feldman D., Barbalata A. Synthetic Polymers. Chapman nad Hall, London, 1996.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti organické a makromolekulární chemie. Základní dovednosti v laboratořích. |
Získané způsobilosti |
Posluchač získá základní přehled o polymerních materiálech, jejich přípravě (především reaktoplastech) a o testování fyzikálně-mechanických vlastnostech různými metodami. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|