|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UECHI / C138
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UECHI
/
C138
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hydraulické a tepelné procesy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s přístupy k řešení složitějších úloh z oblasti hydraulických a tepelných operací. Důraz je též kladen na individuální řešení projektů, využití odborné literatury a dalších prostředků, jako je například specializovaný chemicko-inženýrský software.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je ústní. Základní formou zkoušky je rozprava nad vybranými okruhy. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti také prověřovány testem a individuálními projekty, jejichž výsledky jsou započítány do celkové klasifikace.
|
Obsah
|
Tok nestlačitelných newtonských tekutin potrubím, řešení složitějších potrubních systémů, tok stlačitelných tekutin (plynů), Isotermní a adiabatický tok potrubím, Stlačování plynů a par, tok nenewtonských tekutin potrubím, obtékání těles, zařízení pro dopravu tekutin, (čerpadla, kompresory, dmychadla, vývěvy), fluidace, sedimentace (Kynchova teorie), filtrace (povrchová, objemová), míchání heterogenních systémů, sdílení tepla zářením, komplexní výpočty tepelných výměníků a vícečlenných odparek, racionalizace spotřeby tepelné energie (v odparkách, při rektifikaci apod.), využití standardních softwarových produktů při inženýrských výpočtech a návrzích, speciální chemicko-inženýrský software, individuální projekt.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
NOVÁK V A KOL. Hydraulické procesy v chemickém a potravinářském průmyslu. SNTL Praha, 1989.
-
Základní:
Lecjaks Z. a kol. Chemické inženýrství I. VŠCHT Pardubice, 1993.
-
Základní:
Machač I. a kol. Chemické inženýrství III. SNTL Praha, 1983.
-
Doporučená:
Coulson, J.M., Richardson, J.F. Coulson & Richardson's Chemical Engineering 1. Butterworth Heinemann, 2000.
-
Doporučená:
McCabe, W.L., Smith, J.C., Harriott, P. Unit Operations of Chemical Engineering. McGraw-Hill, 2001.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test
|
8
|
Projekt individuální
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Příprava na dílčí test
|
8
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
114
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základy fyzikální chemie, Chemické inženýrství I, II, MS Excel |
Získané způsobilosti |
Student po absolvování předmětu dokáže identifikovat, popsat a řešit chemicko-inženýrské úlohy zaměřené na sdílení tepla a tok tekutin. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|