|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UECHI / C863
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UECHI
/
C863
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané kapitoly ze speciální toxikol.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Vybrané kapitoly ze speciální toxikologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
10 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
4
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět, který si klade za cíl prohloubit zájem posluchačů o jednotlivé toxikolgické obory, námětem přednášek jsou témata mapující zajímavé etapy vývoje i aktuální témata z dané oblasti, důraz je kladen na vysvětlení propojenosti toxikologie s dalšími přírodovědnými a společnskými vědními obory
|
Požadavky na studenta
|
Kolokvium/Seminární práce a její obhajoba - 100%
|
Obsah
|
1. Glyfosát a argumentační klamy při veřejné komunikaci zdravotních rizik chemických látek
2. Patentní léčiva a vliv osobností na vnímání rizik chemických látek
3. Percival Pott, stávka sirkařek a počátky regulace toxických látek
4. DDT a nechtěné důsledky regulace chemických látek
5. Zdravotní rizika tetování a rozpor ve vnímání zdravotních rizik mezi experty a laiky
6. Poplachová reakce jako významná součást vnímání rizik chemických látek
7. Erin Brockovich, toxicita CrVI a vliv etických otázek na vnímání zdravotních rizik chemických látek
8. Havárie tankeru Exxon Valdez a následky odborně nepodložených aktivit při odstraňování následků havárie
9. Diklofenak jako příklad látky s druhově specifickou odezvou
10. Nitrosaminy v léčivech a potravinách - vnímání a regulace zdravotních rizik v závislosti na typu komodity
11. Kolchicin a vztah mezi terapeutickým a toxickým účinkem látek
12. Alkohol a kofein a vliv interakce chemických látek na jejich výsledný účinek
13. Toxikologie nanočástic a vliv toxikokinetiky na výsledný účinek látek
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pouzar M. Kalich hořkosti. Akademické nakladatelství CERM, 2013. ISBN 978-80-7204-851-9.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování předmětu Toxikologie nebo Toxikologie pro biochemické programy, nebo znalost problematiky probíraná v těchto předmětech |
Získané způsobilosti |
Pochopení syntetického charakteru vědního oboru toxikologie, pochopení propojenosti toxikologie s dalšími vědními obory, pochopení významu toxikologie při vytváření vztahu společnosti k produktům chemického a farmaceutického průmyslu |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce
|
Hodnotící metody |
- Rozbor jazykového projevu studenta
|
|
|
|