|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UECHI / CA112
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UECHI
/
CA112
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Environmentální nanochemie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UECHI/CD112
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se zdravotními a environmentálními riziky, která jsou spojena s využiváním nanomateriálů v rámci různých aplikačních oblastí. Důraz je kladen na pochopení specifických vlastností nanomateriálů ovlivňujících jejich osud v jednotlivých složkách životního prostředí a jejich interakci s organismy na buněčné, orgánové i systémové úrovni. Pozornost je věnována možnostem charakterizace nanomateriálů a úskalím studia jejich toxických a ekotoxických účinků. Další část předmětu je věnována nanotechnologiím sloužícím k monitoringu a odstraňování škodlivin z jednotlivých složek životního prostředí a využití nanomateriálů v rámci farmacie a medicíny. Součástí předmětu jsou i základy risk-benefit analýzy zaměřené na oblast nanomateriálů.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Parametry ovlivňující osud nanomateriálů v jednotlivých složkách ŽP.
Parametry ovlivňující toxicitu a ekotoxicitu nanomateriálů.
Postupy charakterizace nanomateriálů pro potřeby hodnocení jejich environmentálních a zdravotních rizik.
Důsledky interakce nanomateriálů s ostatními typy rizikových látek.
Nanomateriály v životním a pracovním prostředí - hodnocení expozice.
Nanomateriály v potravinách a léčivech - funkce a zdravotní rizika.
Nanomateriály v prostředcích na ochranu rostlin - funkce a environmentální rizika.
Nanotechnologie pro hodnocení kontaminace životního prostředí chemickými polutanty.
Nanotechnologie pro odtraňování polutantů z vod - sorpční a katalytické procesy.
Nanotechnologie pro odstraňování polutantů z vnitřního a venkovnío ovzduší - katalytické a fotokatalytické procesy.
Nanotechnologie pro odstraňovaní polutantů v půd.
Základy risk-benefit analýzy orientované na problematiku technologických aplikací nanomateriálů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mark R. Wiesner, Jean-Yves Bottero. Environmental Nanotechnology: Applications and Impacts of Nanomaterials, Second Edition 2nd Edition. McGraw Hill. 2016.
-
Doporučená:
Sher Bahadar Khan, Abdullah M. Asiri, Kalsoom Akhtar. Nanomaterials for Environmental Applications and their Fascinating Attributes. 2018.
-
Doporučená:
Saura C. Sahu, Daniel A. Casciano. Nanotoxicity: From In Vivo and In Vitro Models to Health Risks. Wiley. 2009.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné specifické předpoklady |
Získané způsobilosti |
Posluchač rozumí specifickým vlastnostem nanomateriálů a chápe jak tyto vlastnosti na jedné straně negativně ovlivňují interakce nanomateriálů s jednotlivými složkami životního prostředí a živými organismy a na druhé straně poskytují unikátní aplikační možnosti při sledování a odstraňování znečišťujících látek. Odborně podložený a vyvážený pohled na možná rizika a výhody technologického využití nanomateriálů je hlavní kompetencí získanou v rámci abslvování daného předmětu. |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Prezentace
|
|
|
|