|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UEV / AEPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UEV
/
AEPS
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Economics of Public Sector
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
The aim of the course is to acquaint students with basic issues and problems of public economics and economy and to create theoretical base for further follow-up disciplines, especially public finance and economics of public sector. Students will be able to solve partial problems of public economics, they will understand causes and effects of particular public economic processes and know how to select and apply adequate methods when solving selected problems of public economics and economy. Students will obtain the knowledge how to defend these methods in discussions.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou pro udělení zápočtu v řádném termínu je úspěšné složení zápočtového testu (má dvě části - průběžný test v týdnu 21. - 25. 11. a test v závěru semestru). Zápočet získá ten, kdo získá za oba testy víc jak 60 % úspěšnost.
Zkouška je písemná, příp. ústní.
|
Obsah
|
Úvod do problému
Ekonomie a veřejná ekonomie
Veřejný a neziskový sektor
Smíšená ekonomika a příčiny existence veřejného sektoru
Velikost veřejného sektoru
Funkce veřejného sektoru
Alokační funkce
Redistribuční funkce
Kolektivní statky
Externality
Přirozený monopol
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. Ing. Jan Stejskal, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. et Ing. Veronika Linhartová, Ph.D. (100%),
prof. Ing. Jan Stejskal, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. et Ing. Veronika Linhartová, Ph.D. (100%),
prof. Ing. Jan Stejskal, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
STIGLITZ, J. E.:. Economics of the Public Sector. New York: Norton, 1988.
-
Doporučená:
CONNOLLY, S., MUNRO, A.:. Economics of the Public Sector. Harlow: Prentice Hall, 1999.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládají se znalosti z oblasti mikroekonomie - základní formy nedokonalé konkurence, základní principy fungování trhů a chování tržních subjektů. |
Získané způsobilosti |
Student bude schopen řešit dílčí problémy veřejné ekonomie; bude chápat příčiny a důsledky jednotlivých procesů veřejné ekonomiky; bude umět vybrat a aplikovat adekvátní metody řešení vybraných problémů veřejné ekonomie i ekonomiky; své postupy bude umět zdůvodnit a obhájit v odborné diskusi. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|