|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UEV / FEVV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UEV
/
FEVV
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Ekonomika vzdělávání a volnočas. aktivit
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ekonomika vzdělávání a volnočasových aktivit
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
9 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UEV/PEVV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubení znalostí potřebných k pochopení fungování těchto sektorových ekonomik a jejich socioekonomického významu.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro ukončení předmětu při on-line výuce:
zápočet: vypracování zadaného úkolu
zkouška je písemná, příp. ústní (úspěšnost nad 60 %).
Přednášky i cvičení budou realizovány v MS Teams, odkaz pro připojení je vložen v týmu předmětu.
Základním komunikačním prostředkem bude hromadný email pro případy přerušení výuky či sdělování důležitých informací od vyučujícího ke studentům.
|
Obsah
|
Úvod do studia teorie ekonomiky vzdělávání a volnočasových aktivit, sektorové ekonomiky a jejich začlenění do veřejného sektoru.
Vzdělávání jako veřejná služba.
Měření a hodnocení efektivnosti a kvality vzdělávání.
Investice do vzdělání a její návratnost.
Vzdělávací politika ČR, její komparace se vzdělávací politikou EU.
Ekonomika tělovýchovy a sportu.
Mikro a makroekonomické aspekty tělovýchovy a sportu, multiplikační efekty spojené s tělovýchovou a sportem.
Financování tělovýchovy a sportu.
Ekonomika kultury, socioekonomický význam kulturních zařízení.
Masová kultura a masmédia.
Ekonomické aspekty péče o kulturní dědictví a památky
Makroekonomický pohled na ekonomiku organizací volného času
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠKARABELOVÁ, S., NESHYBOVÁ, J., REKTOŘÍK, J. Ekonomika kultury a masmédií. Brno: Ekonomicko - správní fakulta, Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4267-4.
-
Základní:
Novotný, Jiří. Sport v ekonomice. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-666-0.
-
Základní:
KALOUS, J., VESELÝ, A. Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1260-7.
-
Základní:
STEJSKAL, J., KUVÍKOVÁ, H., MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ, B., LINHARTOVÁ, V. Teorie a praxe veřejných služeb. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-726-4.
-
Základní:
MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ, B., STEJSKAL, J. Veřejná ekonomie. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-578-6.
-
Doporučená:
BENČO, J. Ekonómia vzdelávania. Bratislava: IRIS, 2002. ISBN 80-89018-41-6.
-
Doporučená:
HOBZA, V., REKTOŘÍK, J. Základy ekonomie sportu. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 8086929043.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
27
|
Domácí příprava na výuku
|
23
|
Příprava na zkoušku
|
35
|
Projekt týmový
|
15
|
Příprava na zápočet
|
25
|
Příprava prezentace (referátu)
|
25
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokladem k úspěšnému zvládnutí je znalost bloků veřejného sektoru, veřejných statků, financování veřejného sektoru (doporučená literatura Hamerníková, B. Maaytová, A. Veřejné finance. Praha: Wolters Kluwer, 2010; Mikušová Meričková, B., Stejskal, J. Teorie a praxe veřejné ekonomiky. Praha: Wolters Kluwer, ,2014). |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vymezit postavení vybraných sektorových ekonomik ve veřejném sektoru,
odborně posoudit přínos jednotlivých sektorových ekonomik a jejich socioekonomický význam,
popsat systém financování zvolených sektorových ekonomik v České republice,
charakterizovat vzdělávací politiku České republiky a Evropské unie,
popsat stávající přístupy k hodnocení efektivnosti a kvality vzdělávání,
popsat systém masmédií v České republice a vymezit jejich základní funkce.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
kriticky porovnat současnou vzdělávací politiku České republiky se vzdělávací politikou Evropské unie,
samostatně a odpovědně aplikovat nástroje hodnocení efektivnosti a kvality vzdělávání,
analyzovat návratnost investice vložené do vzdělání jedince,
identifikovat, třídit a interpretovat ekonomická data a na jejich základě kvantifikovat multiplikační efekty kulturních či sportovních akcí,
provádět kvantitativní a kvalitativní analýzu dat vedoucí ke zhodnocení socioekonomického významu sportovních, kulturních a jiných volnočasových organizací.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
do řešení problémů z oblasti vybraných sektorových ekonomik zahrnout vlastní úvahu a návrh jejich možných řešení,
vytvořit si vlastní komplexní úsudek o postavení sektorových ekonomik ve veřejném sektoru a o jejich socioekonomickém dopadu,
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů souvisejících se zajišťováním vzdělávacích a volnočasových služeb a vlastním názoru na jejich řešení,
samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Prezentace
|
|
|
|