|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UHV / ASHIB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UHV
/
ASHIB
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Aktuální směry historického bádání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHV/ASHIB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu, který má podobu kolokvií, je seznámit studenty s aktuálními směry historického bádání.
|
Požadavky na studenta
|
Informace po konzultaci se školitelem
|
Obsah
|
Teorie a metodologie historické vědy. Tendence a trendy soudobého historického bádání. Škola Annales, její etapy a soudobé vyústění. Antropologické přístupy v soudobém historickém bádání. Historická regionalistka. Jedinec, společnost a vztahy v pramenech osobní povahy. Hospodářské a sociální dějiny. Trendy a metody bádání v soudobých dějinách. Genderové konstrukty a identity v historické perspektivě. Knihovní fondy a literární prameny - výpověď o společnosti a jedinci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GADAMER, H.G. Aktualita krásného: umění jako hra, symbol a slavnost.. Praha, 2003.
-
Základní:
IGGERS, G. G. Dějepisectví ve 20. století.. Praha, 2002.
-
Základní:
BURKE, D. Francouzská revoluce v dějepisectví.. Praha, 2004.
-
Základní:
DÜLMEN, R. Historická antropologie.. Praha, 2002.
-
Základní:
BOURDIEUX, P. Teorie jednání.. Praha, 1998.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student nabude způsobilosti k vědecké práci. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|