|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UHV / BNOV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UHV
/
BNOV
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Dějiny raného novověku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 5
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UHV/NOV1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je podat studentům základní chronologicko-teritoriální přehled národních a evropských dějin v kontextu celosvětového vývoje od konce 15. do konce 18. století. Důraz je položen na širší historické souvislosti a celkové společenské změny: Evropa na počátku raného novověku, důsledky zámořských objevů a kolonialismus, stavovská společnost a absolutismus, náboženské, umělecké a myšlenkové směry (humanismus, renesance, manýrismus, baroko atp.) Bude osvětleno vytváření moderní Evropy a ukázány různé směry vývoje (konstituční monarchie v Anglii, absolutismus a jeho limity ve Francii a Prusku, samoděržaví v Rusku či "šlechtická republika" v polsko-litevském soustátí). Zároveň bude demonstrováno, jak se evropská civilizace střetávala s islámským světem a jak expandovala do zámoří (především do Ameriky). Na závěr bude pojednáno o vzniku USA, Francouzské revoluci (1789-1799), za níž se starý svět v Evropě začal hroutit.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelná účast na výuce, referát k zadanému tématu, závěrečný semestrální test, ústní zkouška, studium 10 titulů z povinné a doporučené literatury, rozprava nad prostudovanou literaturou.
|
Obsah
|
Témata:
1. Reformace a náboženské války.
2. Zámořské objevy a evropský kolonialismus.
3. Habsburská říše v raném novověku.
4. Evropské osvícenství.
5. Revoluční konec novověku (vznik USA, Francouzská revoluce).
6. Válka, armáda a společnost v 16. -18. století.
7. Zrod předmoderních státních systémů (absolutismus, parlamentarismus).
8. Osmané a evropská civilizace v raném novověku.
9. Vzestup Ruska a jeho cesta do Evropy.
10. Kulturně-umělecký vývoj evropské společnosti (renesance, manýrismus, baroko).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Mgr. Pavel Marek, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
doc. Mgr. Pavel Marek, Ph.D. (60%),
PhDr. Vítězslav Prchal, Ph.D. (40%),
-
Vede seminář:
doc. Mgr. Pavel Marek, Ph.D. (60%),
PhDr. Vítězslav Prchal, Ph.D. (40%),
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|