|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / CFKT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
CFKT
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Finanční a kapitálové trhy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / 10
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout souhrnné poznatky o funkci, struktuře a regulaci finančních a kapitálových trhů včetně investičních možností, které poskytují investorům.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: vypracování seminární práce.
Zkouška: písemná, ústní nebo distanční, požadovaná minimální hranice úspěšnosti je 65 %.
Organizovaná výuka je v rozvrhu studenta uvedená s číslem učebny. V době distanční výuky bude realizována on-line prostřednictvím MS Teams. Studentům jsou dále k dispozici Individuální rozvrhové konzultace (IRK). Jsou uvedené v rozvrhu studenta na místnost číslo 09022. Studenti mohou v případě potřeby tyto konzultace využít a kontaktovat vyučujícího (v době distanční výuky pomocí MS Teams).
|
Obsah
|
Finanční trhy a jejich struktura.
Peněžní trhy, investiční nástroje.
Kapitálové trhy a jejich funkce, členění, český kapitálový trh.
Struktura kapitálového trhu, činnost subjektů trhu.
Indikátory pro hodnocení stavu a vývoje kapitálového trhu, burzovní indexy.
Regulace kapitálových trhů, činnost státního dohledu.
Cenné papíry, investiční instrumenty, jejich členění a druhy.
Akcie, emise akcií, speciální operace s akciemi, dluhopisy, zvláštní druhy dluhopisů.
Podílové listy, prodej a zpětný odkup podílových listů.
Burzy a burzovní obchody, obchodování s cennými papíry, regulované a neregulované trhy.
Komoditní trhy, komoditní burzy a obchodování s komoditami.
Trh reálných aktiv, obchodování s reálnými aktivy a jejich investiční možnosti.
Měnové trhy, obchodování na trhu FOREX.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Cenné papíry. Edice ÚZ č. 1222, Cenné papíry, Kapitálový trh, Investiční společnosti a fondy, Komoditní burzy. Ostrava: Sagit, 2017.
-
Základní:
REJNUŠ, O.:. Finanční trhy: učebnice s programem na generování cvičných testů.. Praha: Grada Publishing, 2016.
-
Základní:
MUSÍLEK, P.:. Trh cenných papírů. Praha: Ekopress, 2011.
-
Doporučená:
NOVOTNÝ, J.:. Investování na finančních trzích s podporou psychologické analýzy. Ostrava: KEY Publishing, 2018.
-
Doporučená:
SYROVÝ, P.:. Investování pro začátečníky. Praha: Grada Publishing, 2016.
-
Doporučená:
POLÁCH, J., et al. Reálné a finanční investice. Praha: C. H. Beck, 2012.
-
Doporučená:
HARTMAN, O.:. Začínáme na burze jak uspět při obchodování na finančních trzích - akcie, komodity a forex. Brno: BizBooks, 2013.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce
|
18
|
Domácí příprava na výuku
|
48
|
Příprava na zápočet
|
12
|
Účast na výuce
|
14
|
Sběr materiálu
|
16
|
Příprava na zkoušku
|
42
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit problematiku fungování finančních trhů a jejich strukturu;
členit finanční trhy podle určitých hledisek;
charakterizovat peněžní trh a jeho investiční možnosti;
vysvětlit fungování kapitálového trhu a zásadám burzovních obchodů s cennými papíry;
charakterizovat podmínky a specifika emise cenných papírů;
charakterizovat subjekty kapitálového trhu;
využívat investiční instrumenty v ekonomické praxi;
vysvětlit význam trhu reálných aktiv a jejich vliv na další trhy včetně možnosti obchodování s reálnými aktivy;
vysvětlit průběh a podmínky obchodování s cizími měnami na devizových trzích;
vysvětlit k čemu slouží finanční trhy;
charakterizovat jednotlivé investiční instrumenty a trhy.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
orientovat se v investičním prostředí finančních a kapitálových trhů;
rozlišovat druhy investičních nástrojů a průběh burzovních obchodů;
orientovat se na komoditních trzích a v možnostech obchodování s různými komoditami;
analyzovat fungování trhů;
komparovat a analyzovat investiční instrumenty podle investičních kritérií;
srozumitelně interpretovat investiční doporučení a rozhodování o volbě investice;
určit výhody a nevýhody včetně komparace investic pro začínající investory;
vyhodnocovat informace a data z investičního prostředí;
analyzovat investiční doporučení.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
porozumět fungování finančních trhů a kapitálových trhů;
poskytovat a sdělovat srozumitelně profesionálním a neprofesionálním investorům informace o investičních možnostech na trzích včetně formulace vlastních názorů.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|