|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / CMAR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
CMAR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketing
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 20
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/KMAR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy a nástroji marketingu tak, aby porozuměli možnostem marketingu v praxi a uměli je využít.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Seminární práce formou korespondenčního úkolu v moodle a schválená učitelem.
Zkouška: písemná (podmínkou je zápočet), úspěšnost minimálně 60%.
Organizovaná výuka je v rozvrhu studenta uvedená s číslem učebny.
Studentům jsou dále k dispozici Individuální rozvrhové konzultace (IRK). Jsou uvedené v rozvrhu studenta na kancelář vyučující - místnost EA 08031. Studenti mohou v případě potřeby tyto konzultace využít a kontaktovat vyučujícího osobně nebo pomocí MS Teams.
V případě distanční výuky:
Zápočet: Vypracování korespondenčního úkolu v moodle a schválená učitelem.
Zkouška: On-line, (podmínkou je zápočet).
Aktuální změny sděluje vyučující e-mailem.
|
Obsah
|
Základní principy, význam a vývoj marketingu a etické aspekty.
Marketingové prostředí. Zákazník - příčiny jeho rozhodování, stimulace, nákupní chování.
Marketingové řízení a marketingový mix.
Strategické přístupy v marketingu.
Segmentace a pokrytí trhu.
Marketingový výzkum.
Marketingové vymezení produktu.
Marketingové pojetí ceny.
Distribuce distribuční cesty, jejich význam a úlohy.
Marketingová komunikace.
Využití moderních technologií v marketingu.
Sociální, makrospolečenské aspekty marketingu.
Aplikace marketingu do oblasti služeb a B2B marketingu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HÁLEK, Vítězslav. Management a marketing. Hradec Králové, 2017.
-
Základní:
KANTOROVÁ, K.:. Marketing I: distanční opora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014, 77 s-. ISBN 978-80-7395-707-0..
-
Základní:
KANTOROVÁ, K.:. Marketing II. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-815-2..
-
Základní:
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha, 2018.
-
Doporučená:
KOTLER, P. a kol.:. Marketing Management. 12. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Doporučená:
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha, 2014.
-
Doporučená:
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha, 2016.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
14
|
Celkem
|
14
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
56
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Semestrální práce
|
30
|
Celkem
|
136
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit vývoj trhu a vazbu na marketing, možnosti využití jednotlivých marketingových nástrojů, aby na základě nich porozuměl výhodám jejich vzájemného propojení, rozumí specifikům využití marketingu v různém prostředí;
charakterizovat jednotlivé účastníky marketingových procesů a prostředí, v němž se nachází, jednotlivé marketingové nástroje a přístupy;
rozlišit specifické prostředí, které vyžaduje adekvátní marketingový přístup;
vyjmenovat a vysvětlit základní marketingové pojmy a termíny;
vysvětlit k čemu slouží marketingové nástroje, analýzy a strategie a jaké mají mezi sebou vzájemné vazby;
vysvětlit principy marketingového přístupu k trhu v kontextu dlouhodobého udržení zákazníka.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
orientovat se v podkladech a navrhnout vhodný marketingový postup;
srozumitelně interpretovat marketingové pojmy a terminologii;
počítat vybrané marketingové analýzy a provést marketingový průzkum;
navrhnout a zpracovat marketingovou kampaň;
navrhnout a připravit propagační materiály či obsah;
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
samostatně a odpovědně se rozhodovat na základě rámcového zadání o návrhu marketingových kroků;
do řešení problémů zahrnout úvahu o jejich etickém rozměru;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení;
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|