|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / CZMR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
CZMR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy manažerského rozhodování
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
4 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/KZMR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy manažerského rozhodování, principy podpory rozhodování a podpůrnými metodami.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška písemná nebo ústní s podmínkou předchozího získání zápočtu formou splnění korespondenčních úkolů.
|
Obsah
|
Informace v rozhodování, transparentnost. Rozhodovací proces.
Styl rozhodování jednotlivce. Praxe skupinového rozhodování a vyjednávání.
Strategické rozhodování.
Rozhodování v marketingu. Tvorba cen.
Rozhodování v jakosti a kontrole.
Chyby rozhodování.
Rozhodování a etika.
Popis jevů a objektů, užitek.
Jednokriteriální rozhodování. Vícekriteriální hodnocení za jistoty. Metody aditivní, aspirační a lexikografické.
Rozhodování za neurčitosti. Aplikace teorie her a grafů - přehled.
Závislosti veličin v rozhodování. Indexy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
FOTR, J. - ŠVECOVÁ. L. etc. Manažerské rozhodování. Postupy, metody a nástroje. Ekopress, 2. vydání, 2010.
-
Základní:
ROUDNÝ, R., VÍŠEK, O.:. Základy manažerského rozhodování. Pardubice: Univerzita , 2009.
-
Doporučená:
ROUDNÝ, R., RYBYŠAROVÁ, M.:. Rozhodování - příklady. Hodnocení variant. Pardubice: skriptum UPa, FES, 2007..
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Semestrální práce
|
20
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Příprava na zápočet
|
28
|
Domácí příprava na výuku
|
38
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
popsat základní pojmy problematiky rozhodování a fáze rozhodovacího procesu;
charakterizovat roli informací v rozhodování a vysvětlit důležitost transparentnosti v rozhodovacích procesech;
popsat jednotlivé rozhodovací styly a posoudit pozitiva a negativa jednotlivých rozhodovacích stylů;
vysvětlit základní rozhodovací otázky spojené s rozhodováním v marketingu a v řízení jakosti;
charakterizovat základní chyby, které se váží na rozhodovací proces.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
aplikovat na rozhodovací problém jednotlivé rozhodovací metody;
posoudit vhodnost jednotlivých metod pro konkrétní případ;
srozumitelně interpretovat silné a slabé stránky spojené s procesem veřejné volby.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
diskutovat nad rolí etiky v rozhodovacích procesech;
zhodnotit vhodnost volby konkrétní podpůrné rozhodovací metody na rozhodovací problém;
prezentovat výsledky svého rozhodnutí včetně komentáře k výběru konkrétní metody a jejích silných stránek a nedostatků.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozhovor
|
|
|
|