|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / FFUM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
FFUM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Finanční účetnictví podle IFRS
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
114 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/PFIU
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat vědomosti a znalosti v oblasti mezinárodních standardů finančního výkaznictví IAS/IFRS.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná zkouška (minimum 65 %). V případě, že to situace v souvislosti s Covid19 neumožní, bude zkouška online.
|
Obsah
|
Cíle finančního účetnictví a jeho harmonizace.
Koncepční rámec účetní závěrky a její sestavování.
Účetní principy a jejich aplikace s akcentem na oceňování.
Zásoby.
Dlouhodobý hmotný majetek.
Nehmotný majetek.
Finanční nástroje - vybrané problémy.
Vlastní kapitál a vybrané aspekty jeho zachycování.
Závazky, rezervy a podmíněné závazky.
Výnosy, náklady, hospodářský výsledek.
Provozní segmenty.
Dopady změn kurzů měn.
Státní dotace.
Leasingy.
Mezitímní výkaznictví.
Konsolidovaná účetní závěrka.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kraftová, I., Suchánek, D. Finanční účetnictví s akcentem na IFRS.. Pardubice, 2010.
-
Doporučená:
Dvořáková, D. Finanční účetnictví a výkaznictví podle mezinárodních standardů IFRS.. Brno, 2009.
-
Doporučená:
Jílek, J., Svobodová, J. Účetnictví podle mezinárodních standardů účetního výkaznictví.. Praha, 2013.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
52
|
Sběr materiálu
|
1
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Domácí příprava na výuku
|
47
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
- vysvětlit a porozuměl rozdílům mezi českým účetním systémem a IAS/IFRS,
- popsat postupy a metody pro řešení jednotlivých oblastí a porozuměl jejich omezením,
- vysvětlit rozsah a způsob sestavování účetní závěrky v podmínkách standardů IAS/IFRS,
- vysvětlit způsoby oceňování majetku a závazků a porozuměl jejich dopadu na účetní závěrku.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede samostatně a tvůrčím způsobem:
- řešit praktické problémy v souladu s předpisy upravujících IAS/IFRS,
- aplikovat specifické postupy a pokročilé metody IAS/IFRS.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
- samostatně a odpovědně rozhodovat o problémech týkajících se odlišných systémů ČÚS a IAS/IFRS,
- samostatně koordinovat činnosti související s aplikací IAS/IFRS,
- srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení alespoň v anglickém jazyce.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|