|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / FMMM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
FMMM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Mezinárodní marketing a management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
52 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem předmětu je poskytnout aktuální a sofistikované informace a znalosti posluchačům o stavu managementu a marketingu v mezinárodním kontextu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: aktivní účast na cvičeních s docházkou a schválená seminární práce je podmínkou pro získání zápočtu.
Zkouška: písemná nebo ústní, požadovaná minimální hranice úspěšnosti je 65 %.
Distanční výuka:
Zápočet: aktivní účast na on-line cvičeních dle pokynů vyučujících, schválená seminární práce.
Zkouška: on-line, kde budou studentovi kladeny otázky a dotazy související s předmětem.
Aktuální změny sděluje vyučující e-mailem.
|
Obsah
|
Úvod do problematiky, specifika marketingu a managementu v mezinárodním prostředí
Strategické plánování a strategie vstupu na mezinárodní trh
Marketingový výzkum na zahraničních trzích
Zákazník a segmentace na zahraničních trzích
Produkt v kontextu uvedení na zahraniční trhy
Komunikace včetně využití IT technologií na zahraničních trzích
Cena pro zahraniční trhy
Distribuce na zahraniční trhy
Management a marketing v oblasti služeb a obchodních řetězců s přihlédnutím k mezinárodnímu prostředí
Průmyslový marketing v mezinárodním prostředí
Instituce podporující mezinárodní obchod
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí
Výzvy marketingu a managementu ve 21. století
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Kateřina Kantorová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Kateřina Kantorová, Ph.D. (100%),
Ing. Josef Novotný, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Ing. Kateřina Kantorová, Ph.D. (100%),
Ing. Josef Novotný, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
GERINGER, J., M., McNETT, J., M., MINOR, M. S., BALL, D. A. International Business. 1. vydání.. USA, 2015.
-
Základní:
MACHKOVÁ, H., KRÁL P., LHOTÁKOVÁ, M. International marketing: theory, practices and new trends. 1. vydání.. 2010.
-
Základní:
KOTLER, P., KELLER, L., K. Marketing management. 4. vydání. Praha.
-
Základní:
MACHKOVÁ, H.:. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe], 4. vydání,Praha: Grada, 2015, ISBN 978-80-247-5366-9.
-
Doporučená:
JANOUCH, V. Internetový marketing. 2. vydání.. Brno, 2014.
-
Doporučená:
FORET, M., SVĚTLÍK, J. Marketing in international territorial studies. 1. vydádní.. Brno, 2013.
-
Doporučená:
BLAŽEK, L. a kolektiv. Nadnárodní společnosti v České republice: vývojové trendy, organizace a řízení, kultura a odpovědnost. 1. vydání.. Praha, 2013.
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
39
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Příprava na zkoušku
|
26
|
Celkem
|
78
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Semestrální práce
|
20
|
Celkem
|
20
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit fungování strategických přístupů organizace vůči trhu;
vysvětlit možnosti využití jednotlivých strategických marketingových nástrojů a jejich vzájemné vazby;
vysvětlit specifika managementu a marketingu v oblasti obchodu a služeb;
vysvětlit příležitosti a rizika přicházející s průmyslem 4,0;
vysvětlit, pozitiva a negativa globalizace a jejich dopady na podniky a občany;
charakterizovat nadnárodní společnosti v mezinárodním prostředí a jejich vliv na podniky, zaměstnance včetně státu a jejich postavení v globálním světě;
vysvětlit důvody odlivu finančního kapitálu s využitím daňových rájů a dalších daňových výhod a generování zisku nadnárodních společností;
charakterizovat instituce, které podporují export a import zboží a služeb;
vysvětlit moderní nástroje komunikace v globálním prostředí;
vysvětlit důvody pro využívání informačních technologií v globálním prostředí.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
použít marketingové nástroje, analýzy a strategie v kontextu vzájemných vazeb mezi nimi při řešení modelových situací;
rozlišit specifické prostředí a navrhnout adekvátní marketingové řízení;
orientovat se v mezinárodním prostředí včetně institucí podporující zahraniční obchod;
rozlišit příčiny vedoucí k odčerpávání finančního kapitálu ze strany nadnárodních společností;
předložit řešení na odstranění negativních prvků globalizace a odčerpávání finančních prostředků ze strany nadnárodních společností.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
porozumět principům marketingového přístupu k trhu pro dlouhodobé udržení zákazníka;
sdělit odborníkům jakými formami je možné vstoupit na zahraniční trhy včetně institucí, které podporují podnikání na zahraničních trzích;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení;
do návrhů řešení problémů zahrnout úvahu o jejich etickém rozměru. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|