|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / FMNR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
FMNR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Manažerské rozhodování
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
60 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/PTRO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšíření a prohloubení znalostí z teorie rozhodování a rovněž prostřednictvím interaktivní podnikatelské simulace upevnit a rozvíjet praktické manažerské schopnosti a dovednosti.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: písemný s podmínkou splnění požadované docházky a zadaných úkolů na seminářích. Zkouška: písemná nebo ústní s podmínkou předchozího získání zápočtu.
|
Obsah
|
Úvod, popis stavů a jevů, jednokriteriální hodnocení.
Užitek. Vícekriteriální rozhodování - přehled metod. Metoda aditivní, lexikografická a aspirační.
Vícekriteriální porovnání variant - podle jednotlivých kritérií.
Vícekriteriální porovnání - podle dvojic kritérií a rozdílu. Vícekriteriální programování.
Rozhodování za neurčitosti a teorie her.
Závislosti veličin - praktické aplikace. Řídké stupnice.
Aplikace indexů v analýze a rozhodování.
Metoda Monte Carlo.
Skupinové rozhodování. Expertní metody.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
FOTR, J., ŠVECOVÁ, L.:. Manažerské rozhodování: postupy, metody a nástroje. Praha: Ekopress, 2016.
-
Základní:
ROUDNÝ, R., RYBYŠAROVÁ, M.:. Rozhodování - příklady, hodnocení variant. Pardubice, 2007.
-
Doporučená:
FIALA, P.:. Modely a metody rozhodování. Praha: Oeconomica, 2013.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
52
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Příprava na zápočet
|
28
|
Projekt individuální
|
20
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
erudovaně diskutovat pojem užitek v kontextu s podpůrnými metodami vícekriteriálního porovnání;
vysvětlit postup aplikace jednotlivých metod vícekriteriálního rozhodování;
využít při řešení rozhodovacích problémů své znalosti a zákonitosti teorie her.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
aplikovat na rozhodovací problém jednotlivé rozhodovací metody;
posoudit, které z rozhodovacích metod jsou více či méně vhodné pro konkrétní případ;
aplikovat indexy při analýze rozhodovacího problému a vytvořit závěry.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
analyzovat problém a zvolit konkrétní nástroj pro podporu rozhodování;
nástroje na podporu rozhodování aplikovat a na základě vyhodnocení výsledků dojít k finálnímu rozhodnutí řešení problému.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|