|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / FOBP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
FOBP
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Organizace a bezpečnost provozu podniku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
50 / -
|
0 / -
|
7 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout znalosti základních podnikových činností a zajištění bezpečného provozu podniků.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na cvičeních. Zápočet je udělen na základě písemné seminární práce na zadané téma. Zkouška: písemná a ústní.
|
Obsah
|
Úvod do problematiky. Management a organizování podniků.
Organizační vztahy, organizační struktury a organizační dokumenty.
Podnikové procesy (činnosti) v různých odvětvích hospodářství.
Organizace předvýrobní fáze, příprava výroby (produkce).
Organizace výrobní fáze, řízení výroby (produkce).
Organizace povýrobní fáze, řízení prodeje.
Organizace ekonomických a personálních činností.
Organizace útvarů zajišťujících provoz podniku.
Organizace a racionalizace, průmyslové inženýrství.
Organizační inovace a návaznost na Průmysl 4.0.
Základní pojmy bezpečnosti práce a ochrany zdraví v průmyslové praxi.
Legislativa BOZP a kategorizace prací.
Požadavky na pracoviště a na pracovní prostředí, kontrola BOZP a pracovní úrazy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Zdeněk Brodský, Ph.D. (50%),
-
Přednášející:
Ing. Zdeněk Brodský, Ph.D. (50%),
Ing. Karel Šatera, Ph.D., MBA (50%),
-
Vede seminář:
Ing. Karel Šatera, Ph.D., MBA (50%),
PaedDr. Alexandr Šenec (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
DĚDINA, J., ODCHÁZEL, J.:. Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Základní:
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.:. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Základní:
BUJNA, T., MŰLLER, D., BLOUDEK, J., KUBÁTOVÁ, S.:. Spojovat či rozdělovat? Praha: Management Press, 2015 ISBN 978-80-7261-278-9.
-
Doporučená:
JOBBER,D.:. Management prodeje. Praha: Computer Press, 2001.
-
Doporučená:
KEŘKOVSÝ, M., VALSA, O.:. Moderní přístupy k řízení výroby. 3. doplněné vydání. Praha: C.H.Beck, 2012.
-
Doporučená:
BUCHTA, M.:. Organizace provozu podniku - distanční opora na CD, Univerzita Pardubice, 2013.
-
Doporučená:
VYSKOČIL, V.:. Podpůrné procesy a snižování režijních nákladů. Praha: Professional Publishing, 2003.
-
Doporučená:
CIENCIALA, J.:. Procesně řízená organizace. Praha: Professional Publishing, 2011.
-
Doporučená:
JUROVÁ, M. a kol.:. Výrobní procesy řízené logistikou. Brno: Biz Books, 2013.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu)
|
24
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Příprava na zápočet
|
14
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí vysvětlit faktory ovlivňující organizování podniku;
vysvětlit úlohu a význam organizačních dokumentů v podniku; rozlišit význam pojmů pravomoc, odpovědnost, kompetence a delegování; vysvětlit vazby mezi organizací podniku, jejími úkoly a lidskými zdroji podniku, vysvětlit kritéria vytváření organizačních útvarů; vyjmenovat typy organizačních struktur, popsat důvody jejich vytvoření; vysvětlit organizaci předvýrobní, výrobní a povýrobní fáze; popsat moderní typy organizačních struktur; vysvětlit rozdíl mezi štíhlou výrobou a štíhlou administrativou; rozlišit činnosti podnikům společné a specifické; vysvětlit pojmy poslání a působnost útvarů; rozlišit hlavní předmět podnikání (jádro) od vedlejších činností; popsat organizaci útvarů zajišťujících provoz podniku vysvětlit základní pojmy bezpečnosti práce a ochrany zdraví, popsat legislativu BOZP a kategorizaci prací, a vysvětlit požadavky na pracoviště a na pracovní prostředí.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede orientovat se v podnikových procesech a činnostech, sestavit procesní mapu ekonomického útvaru; uplatnit kritéria hodnocení vhodnosti organizačních struktur na konkrétní podnik; identifikovat a kriticky hodnotit nebezpečí a rizika v podniku; navrhnout optimalizované pracovní prostředí pro duševní práci, orientovat se v legislativě BOZP, uplatnit požadavky na pracoviště a na pracovní prostředí z hlediska BOZP.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen podle rámcového zadání koordinovat činnost týmů v případových studiích, sestavených k řešení technicko-ekonomických problémů; diskutovat o klíčových trendech vývoje organizace a bezpečnosti provozu podniku, zdůvodnit příležitosti a ohrožení.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|