|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / FPKO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
FPKO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Profesní komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
39 / -
|
25 / -
|
4 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem předmětu je poskytnout aktuální informace o možnostech a úskalích komunikace v rámci podniku a jeho okolí. Současně procvičit a budovat komunikační softskils studentů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Aktivní účast na cvičeních min. 69%.
Vypracování individuální seminární práce a schválení učitelem.
Vypracování projektu (ve skupině) a schválení učitelem.
Test splněn minimálně na 60%.
V případě distanční výuky:
Zápočet: Aktivní účast na on-line cvičeních min. 69%. Vypracování individuální seminární práce a schválení učitelem.
Vypracování semestrálního projektu (ve skupině) a schválení učitelem.
Test splněn minimálně na 60%.
Aktuální změny sděluje vyučující e-mailem.
|
Obsah
|
Komunikace jako společenský fenomén (význam, změny forem komunikace, stakeholders organizací)
Vztahová inteligence a tvůrčí komunikace na pracovišti (umění naslouchat, brainstorming, myšlenková mapa, Ice-breaker)
Emoční inteligence a krizová komunikace na pracovišti (umění zpracovávat emoce, zvládání konfliktů)
Komunikace a umění prezentovat (vedení porad, moderování, diskuse)
Interní komunikace - písemné formy (personální písemnosti, organizace písemného styku, archivace a bezpečnost, možnosti nových technologií)
Externí komunikace - komunikace v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů
Komunikace se zákazníkem (navazování, udržování a ukončení kontaktu, reklamační řízení)
Komunikace s veřejností (podstata public relations, možnosti využití masmédií při působení na veřejnost)
Vybrané případy komunikačních studií
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠPAČKOVÁ, A. Umění dialogu: jak si s lidmi opravdu porozumět.. Praha, 2011.
-
Rozšiřující:
SIRŮČKOVÁ, V., SVOBODA, O. Externí a interní komunikace podniku: distanční opora [CD-ROM].. Pardubice, 2009.
-
Rozšiřující:
PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. 1. vydání.. Praha, 2010.
-
Rozšiřující:
GOLEMAN, D. Jak se stát skutečným lídrem. 1. vydání.. Praha, 2015.
-
Rozšiřující:
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. 1. vydání.. Praha, 2008.
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
26
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Semestrální práce
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Celkem
|
85
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Celkem
|
65
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit význam komunikace a její formy v organizaci i jejím okolí, důležitost budování dlouhodobých vztahů se stakeholders;
využít hry typu Ice-breaker k vytvoření vhodné atmosféry (např. porada, zapojení nových členů do týmu);
vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy a termíny týkající se komunikace organizací.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
orientovat se v příležitostech plynoucí z okolí organizace (média, zákazníci, konkurence, široká veřejnost atd.) a navrhnout vhodný komunikační postup;
srozumitelně interpretovat pojmy a terminologii spojenou s komunikací;
vést poradu, kreativní workshop, moderovat diskusi, komunikaci v reklamačním řízení;
pracovat efektivně se svými emocemi a zvládat konfliktní situace;
vytvářet, uchovávat a využívat personální písemnosti s využitím nových technologií.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
samostatně a odpovědně se rozhodovat na základě rámcového zadání o vhodných krocích v komunikaci,
podle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinovat činnost týmu v rámci společného projektu,
do řešení problémů zahrnout úvahu o jejich etickém rozměru,
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|