|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / FPOK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
FPOK
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Podniková kultura
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
55 / -
|
7 / -
|
26 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/PPOK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vést studenty k pochopení významu podnikové kultury na chod a řízení podniků, na motivaci a zapojení zaměstnanců, ale i na celkovou výkonnost.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: zpracování semestrální práce na zadané téma v týmu.
Zkouška: písemné či ústní ověření získaných znalostí.
|
Obsah
|
Vymezení základních pojmů - podniková kultura a její cíle, podniková identita, podniková integrita.
Prvky, zdroje, struktura, obsah a síla podnikové kultury.
Typologie podnikové kultury.
Tvorba a změna podnikové kultury - diagnostika a analýza podnikové kultury.
Podniková kultura a strategie - strategické řízení a jeho význam v podniku, vliv kultury na strategii, vliv strategie na kulturu podniku.
Podniková kultura jako nástroj vedení lidí - motivace a angažovanost.
Podniková kultura a výkonnost - vliv obsahu a síly podnikové kultury na výkonnost.
Podniková kultura a odpovědný management - úloha podnikové etiky a inovací v podnikové kultuře, cesty k získání dobrého jména podniku.
Společenská odpovědnost firem (CSR) a její souvislost s podnikovou kulturou - principy, pilíře, metody CSR.
Přínosy a význam aplikace uplatnění CSR v praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Příprava na zápočet
|
40
|
Domácí příprava na výuku
|
48
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se znalost manažerské etiky a managementu. |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
charakterizovat základní pojmy z oblasti podnikové kultury,
vysvětlit význam motivace zaměstnanců pro pozitivní podnikovou kulturu,
vyjmenovat povinnosti a možnosti manažera v oblasti utváření podnikové kultury,
vysvětlit význam formulace etických kodexů a úskalí jejich naplňování,
formulovat přínosy a význam etického řízení podniku a zavedení CSR,
vysvětlit souvislost podnikové kultury a odpovědného managementu.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
analyzovat a diagnostikovat kulturu podniku z hlediska jejího typu,
identifikovat faktory, na základě nichž lze pozitivně rozvíjet kulturu.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
do řešení problémů zahrnout úvahu o jejich vzniku na základě nevhodné podnikové kultury,
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|