|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / FZPO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
FZPO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy podnikání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 42
|
15 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KDMML/DFZPP a KIT/BZPO a UPEM/FMSP
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Základy kreativního podnikání je určen studentům, kteří uvažují o možnosti zahájit samostatné podnikání, mají nápad a chtějí jej zrealizovat. Cílem předmětu je vést studenty tak, aby se naučili na vlastních nebo fiktivních projektech, znát procesy, kterými musí projít, než začnou podnikat, dokázali sestavit a odprezentovat svůj projekt. Ukázat studentům, jak bez velkých investic, rizik a kontaktů rozjet vlastní podnikatelský projekt. Minimum teorie, maximum praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. K získání zápočtu musí student zpracovat závěrečný projekt a osobně ho prezentovat. Docházka je vyžadována a je kontrolována.
|
Obsah
|
Co udělat, než začnete podnikat. Život podnikatele. Hledání smysluplného nápadu. Přetvoření nápadu v podnikatelský záměr. Validace problému a identifikace rizik. Validace řešení a sestavení rozpočtu. Investor a finanční fáze projektu. Příprava prezentace (pitch) projektu. Den s podnikateli a odborníky z podnikatelského inkubátoru. Zpětná vazba k projektům a možné zdroje financování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
SVOBODOVÁ, Ivana, Michal ANDERA:. Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0407-9..
-
Rozšiřující:
SINEK, Simon:. Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. V Brně: Jan Melvil, 2013. Žádná velká věda. ISBN 978-80-87270-55-4..
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Znalosti dynamiky začínající technologické firmy, fáze rozvoje. Metodologie produktového vývoje. Logika start-up financování a principy investic. Business modely a koncepty. Základní výkonostní a ekonomické ukazatele začínajících firem. Přehled o globálním trhu, světových technologických trendech a jejich souvislosti s obory vyučovanými na UPCE. Aktuální vědecké poznatky o motivaci, spokojenosti, sebedisciplíně, návycích, lidském mozku, rozhodování, učení, komunikaci, managementu, leadershipu. Základní koncepty řízení lidí a firmy, obchodu.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
- Prezentace
|
|
|
|