|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
URBV / KKVK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
URBV
/
KKVK
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Komunikace v krizích
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
3
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
8 / -
|
5 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/KKVK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy komunikace v krizích především po stránce institucionální a organizační. Je podán přehled komunikační techniky a s tím spojené veškeré úkoly zainteresovaných osob a organizací včetně chování občana. Pozornost je též věnována psychologickým aspektům řešení krizových situací na různých úrovních.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu: vypracování zadaných úloh (v LMS Moodle) dle zadání.
Zkouška je kombinovaná. Úspěšné zvládnutí písemné části (s minimálním ziskem 60 % dosažitelných bodů) je podmínkou účasti na ústní části zkoušky.
|
Obsah
|
Teoretické základy komunikace.
Východiska krizového řízení a souvislosti s komunikací.
Východiska krizové komunikace.
Teoretické modely krizové komunikace.
Zátěžové situace - krizové a běžné, stres a reakce na něj.
Plánování krizové komunikace.
Postupy v krizové komunikaci.
Potřeby zasažených.
Komunikace se specifickými skupinami osob.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Evangelu, Jaroslava Ester. Krizová komunikace : efektivní zvládání krizových a zátěžových situací. Ostrava: Key Publishing, 2013. ISBN 978-80-7418-175-7.
-
Základní:
Vymětal, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2510-9.
-
Základní:
Antušák, Emil. Krizový management : hrozby - krize - příležitosti. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. ISBN 978-80-7357-488-8.
-
Doporučená:
Heat, R., O'Hair, D. Handbook of Risk and Crisis Communication. London. ISBN 978-0-8058-5777-1.
-
Doporučená:
Bednář, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3780-5.
-
Doporučená:
Atkinson, Rita L. Psychologie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.
-
Doporučená:
ČR. Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů..
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Semestrální práce
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
47
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Kontaktní výuka
|
3
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student tak získá základní znalosti z teorie a praxe komunikace v krizích. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|