|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / CINZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
CINZ
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Information Resources
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Aim of the subject is to introduce contemporary data sources and information services from the point of view of their utilization and potential risks, with a focus on strategies and trends in searching and evaluation of relevant information.
|
Požadavky na studenta
|
The assignment: is granted upon elaboration of the seminar project according to the requirements in Moodle by the end of the lecture period of the semester.
The exam is oral. The degree of knowledge and the ability to apply the acquired knowledge to the solution of practical problems, i.e. during the defence of the submitted project, is assessed.
Main communication channel in case of school closure: Moodle.
|
Obsah
|
Professional information sources, databases, database centres.
Electronic information resources, terminology, current situation in the Czech Republic.
Digital databases, freely available resources, open access.
Sources of information provided by public administration.
Sources of information for public administration institutions.
Sources of professional information in the field of natural, technical, social sciences, etc.
Search strategies, current trends.
Possibilities to assess the availability and relevance of data sources.
Searches, evaluation of sources, search strategies, citations, citation standards and styles.
Evaluation of science and research, citation indices, impact factor scientometrics, software.
Complex of databases and registers of the Czech Statistical Office and Eurostat.
Plagiarism - possibilities to verify the originality of documents using electronic sources.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostatná kritická četba
|
30
|
Projekt individuální
|
30
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Příprava prezentace (referátu)
|
8
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
42
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vyhodnotit relevantnost zdrojů pro požadované typy informací;
vymezit podle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů zadání pro analyzovanou oblast;
zjistit charakteristiky internetových zdrojů z hledisek, jako jsou navštěvovanost, citovanost, kritéria kvality webové prezentace, mezinárodní evaluační standardy;
ohodnotit odborné texty v rámci uznávaných citačních databází, na jejichž základě dokáže odborné zdroje prioritizovat;
charakterizovat všeobecné informační zdroje pro veřejnost a dokáže posuzovat jejich věrohodnost;
charakterizovat nástroje pro kontrolu plagiátorství a umí je používat;
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
řídit získávání odborných informací na základě vyhodnocení informačních zdrojů a informačních služeb;
pracovat s vybranými informačními službami a dokáže se rozhodnout o jejich vhodnosti pro řešený úkol;
orientovat se v současných profesionálních zdrojích a pracovat s nimi;
uplatnit se pro využití informačních technologií na sběr a prezentaci informací pro podporu rozhodování;
vyhledávat a kombinovat dostupné informace v databázích a registrech Českého statistického úřadu a Eurostatu;
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
jako business analytik, vyhodnocovat relevantnost a věrohodnost informačních zdrojů pro konkrétní analyzovaný úkol.
pracovat v analytickém či jiném týmu, kdy samostatně a tvůrčím způsobem sbírá a vyhodnocuje informace pro potřeby organizace.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|