|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / CKZ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
CKZ2
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Konkurenční zpravodajství II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
8 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou metod a technologií konkurenčního zpravodajství - Competitive Intelligence (CI). Pozornost bude věnována základním pojmům CI, roli, zaměření a místu CI v organizaci, metodám a nástrojům CI a procesu zavádění CI v organizaci.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: zpracovat zadané úlohy na cvičení s úspěšností min. 60 %, odevzdání semestrální práce podle zadání.
Zkouška: ústní, písemná, obhájení semestrální práce a úspěšné absolvování písemné části zkoušky (min. 60 %).
|
Obsah
|
Místo a úloha CI ve firmě.
Etika a CI.
Informační a znalostní základna pro CI.
Aktualizace znalostí.
Význam informací a znalostí v konkurenčním boji.
Zpravodajský cyklus CI.
Vybrané metody CI a metodika jejich využívání.
Analýza dat, informací a znalostí a používané nástroje.
Sociální sítě a CI.
Aplikace IT na podporu CI.
Zavádění CI v organizaci.
Návrh systému CI pro organizaci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MOLNÁR, Z. Competitive intelligence, aneb Jak získat konkurenční výhodu. Praha: Oeconomica, 2012. ISBN 978-80-245-1908-1.
-
Základní:
BARTES, F. Competitive Intelligence. Základ pro strategické rozhodování podniku. Ostrava: KEY Publishing, 2012. ISBN 978-80-7418-113-9.
-
Základní:
Role informačního specialisty v procesu Competitive Intelligence
(ŠMEJKAL, P.)
-
Základní:
BARTES, F. Strategie konkurenčních střetů. Ostrava: KEY Publishing, 2011. ISBN 978-80-7418-100-9.
-
Doporučená:
JIRÁSEK, J. Benchmarking a konkurenční zpravodajství. Souměření a soupeření. Praha: Profess Consulting, 2007. ISBN 978-80-7259-051-3.
-
Doporučená:
KEŘKOVSKÝ, M. Strategické řízení. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 9788071794530.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální
|
40
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
66
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
definovat pojmy z oblasti CI a umí je používat;
popsat principy metod využívaných v CI;
popsat proces zavádění CI v organizaci a jeho využívání.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
používat vybrané metody pro analýzu a syntézu informací;
vyhledávat a zpracovávat data a informace pro potřeby CI;
efektivně prezentovat požadované informace;
realizovat analýzu konkurence;
navrhnout implementaci CI v rámci organizace.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
srozumitelně shrnout názory ostatních členu týmu;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení;
zapojit se do řešení CI jako člen týmu. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
|
|
|
|