|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / EMSI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
EMSI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Modelling and Simulation
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Úvod do problematiky modelování a simulace procesů.
Numerické metody používané při simulaci procesů.
Metoda černé skříňky, metoda postupné derivace, metoda postupné integrace.
Váhová posloupnost, tvorba diskrétního modelu, diferenční rovnice.
Klouzavé průměry.
Box - Jenkinsonovy metodologie, modely AR, MA, ARMA, ARIMA.
Evoluční modely růstu.
Model kořist-dravec.
Model chaotického chování procesu. Elliotovy vlny.
Simulace diskrétních procesů, Petri sítě.
Agentové modely.
Systémové myšlení.
Systémová dynamika
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sayama, H. Introduction to the modeling and analylisys of complex systems. SUNNY, 2016.
-
Základní:
Borschev, A.. The big book of simulation modeling with AnyLogic. Sunny, 2015.
-
Doporučená:
ZEIGLER, B.,P., PRAEHOFER, H., KIM,t. Theory of modeling and simulation. Academic Press London., 2000.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu)
|
18
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Projekt individuální
|
30
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
definovat základní pojmy a zná jejich použití;
charakterizovat procesy;
vybrat vhodný model pro řešení daného problému
vybrat vhodný simulační program
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
definovat entity a atributy potřebné pro konkrétní model;
definovat a modelovat vstupní a výstupní atributy procesů;
aplikovat lineární i nelineární výpočetní metody na těchto atributech
navrhnout evoluční a agentové modely na simulaci dynamických procesů
ovládat základní funkce .vybraného modelovacího nástroje
použít vybraný model pro řešení stanoveného cíle
ovládat základní funkce vybraného simulačního programu.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
srozumitelně shrnout názory ostatních členu týmu;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení.
Schopen správně interpretovat výsledky simulačních experimentů.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|