|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FINZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FINZ
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Information Resources
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
AIm of the subject is to introduce contemporary data sources and information services from the point of view of their utilization and potential risks, with a focus on strategies and trends in searching and evaluation of relevant information.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet (online i prezenční výuka): je udělen na základě vypracování samostatného zápočtového projektu do konce přednáškového období daného semestru, za odevzdání všech zadaných úkolů a za docházku min 75 % (osobně v učebně nebo online).
Zkouška (online i prezenční výuka): je ústní. Prověřuje se stupeň znalostí a schopnost aplikovat nabyté
znalosti na řešení praktických problémů. Podmínkou je zápočet. V případě online bude zkouška probíhat v MS Teams.
Hlavní komunikační kanál pro zveřeňování aktualit: Moodle.
|
Obsah
|
Profesionální zdroje informací, databáze, databázová centra.
Elektronické informační zdroje, terminologie, současná situace v ČR.
Digitální báze, volně dostupné zdroje, open access.
Zdroje informací poskytované veřejnou správou.
Zdroje informací pro instituce veřejné správy.
Zdroje profesionálních informací z oblasti věd přírodních, technických, společenských, aj.
Vyhledávací strategie, aktuální trendy.
Možnosti zhodnocení dostupnosti a relevantnosti datových zdrojů.
Rešerše, evaluace zdrojů, rešeršní strategie, citace, citační normy a styly.
Hodnocení vědy a výzkumu, citační indexy, impact factor scientometrie, software.
Komplex databází a registrů Českého statistického úřadu a Eurostatu.
Plagiátorství - možnosti ověření originality dokumentů pomocí elektronických zdrojů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. Ing. Jitka Komárková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
prof. Ing. Jitka Komárková, Ph.D. (100%),
Mgr. Pavel Sedlák, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
prof. Ing. Jitka Komárková, Ph.D. (100%),
Ing. et Ing. Martin Lněnička, PhD. (100%),
Mgr. Pavel Sedlák, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální
|
30
|
Celkem
|
30
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
41
|
Samostatná kritická četba
|
20
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vyhodnotit relevantnost zdrojů pro požadované typy informací;
vymezit podle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů zadání pro analyzovanou oblast;
zjistit charakteristiky internetových zdrojů z hledisek, jako jsou navštěvovanost, citovanost, kritéria kvality webové prezentace, mezinárodní evaluační standardy;
ohodnotit odborné texty v rámci uznávaných citačních databází, na jejichž základě dokáže odborné zdroje prioritizovat;
charakterizovat všeobecné informační zdroje pro veřejnost a dokáže posuzovat jejich věrohodnost;
charakterizovat nástroje pro kontrolu plagiátorství a umí je používat;
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
řídit získávání odborných informací na základě vyhodnocení informačních zdrojů a informačních služeb;
pracovat s vybranými informačními službami a dokáže se rozhodnout o jejich vhodnosti pro řešený úkol;
orientovat se v současných profesionálních zdrojích a pracovat s nimi;
uplatnit se pro využití informačních technologií na sběr a prezentaci informací pro podporu rozhodování;
vyhledávat a kombinovat dostupné informace v databázích a registrech Českého statistického úřadu a Eurostatu;
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
jako business analytik, vyhodnocovat relevantnost a věrohodnost informačních zdrojů pro konkrétní analyzovaný úkol.
pracovat v analytickém či jiném týmu, kdy samostatně a tvůrčím způsobem sbírá a vyhodnocuje informace pro potřeby organizace.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|