|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FROP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FROP
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Rozhodovací procesy a jejich podpora
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
8 / -
|
1 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je, aby studenti získali teoretické poznatky z oblasti teorie rozhodování a zručnosti při návrhu algoritmů rozhodovacích metod.
|
Požadavky na studenta
|
V případě standardní výuky:
zápočet: účast na cvičení (viz směrnice), vypracování úkolů a projektu v systému Moodle dle zadání na cvičení, s úspěšností nad 60%, do konce výukové části semestru.
zkouška: písemná, ústní
Aktuální změny budou zveřejněny v systému Moodle v bloku každého týdne.
V případě dotazů kontaktujte vyučujícího emailem, do předmětu zprávy vždy přidejte zkratku předmětu.
|
Obsah
|
Rozhodování a rozhodovací proces.
Přístupy k rozhodování za jistoty, rizika a neurčitosti.
Vícekriteriální rozhodování za jistoty.
Analytický hierarchický proces.
Vlastní vektory, vlastní čísla a konzistentnost rozhodování.
Rozhodování za neurčitosti a rizika.
Syntéza a analýza metod vícekriteriálního rozhodování.
Rozhodování a jeho počítačová podpora.
Technologie pro podporu rozhodování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BRECHTA, Bohumil - GRASSEOVÁ, Monika, etc. Efektivní rozhodování: analyzování, rozhodování, implementace a hodnocení.. Brno: Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0179-1.
-
Základní:
Fotr, Jiří. Manažerské rozhodování: postupy, metody a nástroje. 2016. ISBN 978-80-87865-33-0.
-
Základní:
FOTR, Jiří. Manažerské rozhodování: postupy, metody a nástroje, 2006. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-15-9.
-
Základní:
FOTR, Jiří etc. Manažerské rozhodování. Praha: Ekopress, 2000. ISBN 8086119203.
-
Základní:
Rozhodovací procesy
(KŘUPKA J. - KAŠPAROVÁ M., etc)
-
Doporučená:
RAMÍK, J. Analytic hierarchy process (AHP) v malám a středním podnikání. Opava, 2000. ISBN 807248088X.
-
Doporučená:
KŘUPKA, J.- OBRŠÁLOVÁ, I. etc. Assessment if Investment Alternatives in Environmental System based on Multiple Criteria Decision Making. In: Olej, V., Obrsalova, I., Krupka, J. (Eds.) Modelling of Selected areas of Sustainable Development by Artificial Intelligence and Soft Computing. Univerzita Pardubice: Grada Publishing, 2009, s. 133-150. ISBN 978-80-247-3167-4.
-
Doporučená:
TURBAN, E.- ARONSON, J. E. Decision Support Systems and Intelligent Systems. 5th edition. New Jersey: Prentice-Hall, Inc. A Simon & Schuster Company, 1998. ISBN 0137409370.
-
Doporučená:
SAATY, T. L. The Analytic Hierarchy Process. New York : McGraw-Hill International Book Company, 1980. ISBN 0070543712.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Domácí příprava na výuku
|
48
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
definovat rozhodování ze systémového pohledu,
definovat a popsat jednotlivé fáze rozhodovacího procesu,
definovat řešení rozhodovacího procesu,
charakterizovat a popsat vybrané metody rozhodování za jistoty, rizika a neurčitosti.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
řešit jednoduché úlohy v rozhodování,
rozpoznat správnou metodu pro řešení rozhodovacího procesu,
ovládat základní prostředí používaného software pro podporu rozhodování.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
srozumitelně sdělovat odborníkům i laikům informace o vybraných metodách rozhodování,
shrnout a srozumitelně prezentovat dosažené výsledky realizované v rozhodovacím procesu.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Laborování
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|