|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USSV / FEHI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USSV
/
FEHI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Evropská hospodářská integrace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
USSV/PEIN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je objasnit podstatu evropského integračního procesu, evropské ekonomiky a správy evropských institucí.
|
Požadavky na studenta
|
v případě standardní výuky:
Zápočet: odprezentování seminární práce.
Zkouška: písemný test i ústní zkoušení.
v případě on-line výuky:
zápočet bude udělen na základě vypracování a odprezentování on-line projektu
zkouška bude udělena na základě splnění on-line testu
|
Obsah
|
Vývoj evropské hospodářské integrace.
Rozšiřování členství, smluvní vývoj.
Současná situace, nejnovější integrační vývoj, posílená spolupráce.
Instituce: vývoj, funkce, pravomoci, správa, legislativní proces.
Evropská komise, Evropský parlament.
Evropská rada, Rada Evropské unie.
Hospodářské politiky Evropské unie.
Jednotný trh.
Regionální politika.
Podnikání v Evropské unii.
Měnová politika a společná měna Euro.
Zemědělská politika, sociální politika.
Společná zahraniční a bezpečnostní politika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
22
|
Příprava prezentace (referátu)
|
10
|
Sběr materiálu
|
10
|
Projekt týmový
|
10
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
podrobně popsat hospodářský vývoj Evropy včetně současné situace;
vysvětlit vývoj, funkce, pravomoci, správu a legislativní proces institucí Evropské unie;
odbornou terminologii evropské správy a legislativy;
charakterizovat metodiku aplikace jednotlivých politik EU.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
orientovat se ve fungování evropských institucí, jejich pravomocech a současném dění uvnitř těchto institucí i spolupráci navzájem;
orientovat se vaktuální evropské ekonomické situaci;
voblasti evropské ekonomiky selektovat relevantní data a volit pro jejich třídění vhodnou metodu;
znalosti voblasti evropské integrace interpretovat.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
úspěšně argumentovat voblasti minulého a současného integračního vývoje vEvropě;
samostatně a odborně prezentovat nabyté vědomosti a aplikovat dovednosti voblasti současného evropského dění;
úspěšně argumentovat voblasti hospodářských politik EU;
zhodnotit a přesvědčivě prezentovat své hodnocení konkrétní činnosti evropských institucí a jejich praktické fungování;
přesvědčivě a fundovaně sdělovat odborníkům i laikům informace o funkci správy a rozdělení pravomocí vevropských institucích.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|