|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USSV / FKOD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USSV
/
FKOD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komunikační dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
15 / 15
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
USSV/PKOD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení dovedností sdělovat, komunikovat, diskutovat a chápat komunikační proces v širších souvislostech.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet bude udělen na základě splnění zadaných úkolů a aktivity ve výuce. Dále pak na základě docházky dle příslušné vyhlášky FES. Studenti budou skládat ústní dílčí úkoly a prezentovat je vecvičeních.
|
Obsah
|
Komunikace - definice a další společenské aspekty tohoto procesu.
Sociální normy, konformita a ovlivňování jako východiska komunikace.
Nonverbální komunikace jako klíčová dovednost.
Komunikační proces v praxi.
Vedení rozhovoru.
Komunikace ve skupině.
Komunikace s akcentem na vedení lidí.
Řízení pracovních jednání.
Komunikace institucí s veřejností, předpoklady a zásady.
Nácvik komunikace a sociální percepce v praxi (2 bloky).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
FORET, M. Komunikace s veřejností. Brno, MU, 1994..
-
Základní:
DUPLINSKÝ, J., BRYCHTOVÁ, Š. Komunikace ve veřejné správě. Pardubice, 2004.
-
Základní:
KHELEROVÁ,V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha, 2010.
-
Základní:
Khelerová,V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha, Grada, 2006.
-
Základní:
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha, 2010.
-
Základní:
Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi, Praha, Grada 2003.
-
Základní:
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha, 2009.
-
Základní:
Vybíral, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha, Portál, 2005..
-
Základní:
Vybíral, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha, Portál, 2005..
-
Doporučená:
ČERNÝ, V. Řeč těla. Brno, 2012.
-
Doporučená:
SLAMĚNÍK, I, VÝROST, J. A KOL. Sociální psychologie. Praha, Portál, 1998..
-
Doporučená:
SLAMĚNÍK, I, VÝROST, J. A KOL. Sociální psychologie. Praha, Portál, 1998..
-
Doporučená:
De Fleuer, M.L., Ballová-Rokeachová, S.,J. Teorie masové komunikace. Praha, Karolinum 1996..
-
Doporučená:
De Fleuer, M.L., Ballová-Rokeachová, S.,J. Teorie masové komunikace. Praha, Karolinum 1996..
-
Doporučená:
BECK, G. Zakázaná rétorika. Praha, 2012.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
14
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt týmový
|
10
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
popsat proces komunikace s ohledem na její strukturu v situaci, kdy je používána;
definovat zásadní chyby, které se v komunikaci objevují, a zároveň rozeznává postupy, jak jim do určité míry předcházet;
popsat proces vedení rozhovoru a to i s ohledem na nonverbální část komunikace.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
rozeznávat různé formy komunikace a zvolit vhodné metody komunikace s ohledem na situaci, v níž se pohybuje;
dodržovat vhodný postup celého procesu komunikace, obzvláště pak vést rozhovor, řídit pracovní jednání apod.;
v případě problému v komunikaci nalézat vhodná řešení problému a minimalizovat šumy v komunikaci;
aplikovat teoretické znalosti do návrhu praktických řešení v oblasti komunikace.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat protistraně informace o povaze problémů a vlastním názoru na jejich podstatu;
používat základní pravidla vhodné sociální interakce.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Rozhovor
|
|
|
|