Předmět: Základy marketingu

» Seznam fakult » FCH » KEMCH
Název předmětu Základy marketingu
Kód předmětu KEMCH/C461
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kalábová Ladislava, Ing.
  • Jelínková Martina, Ing. Ph.D.
  • Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
  • Ehlová Zuzana, Ing.
Obsah předmětu
Marketing a jeho úloha v řízení podniku Základní pojmy v marketingu. Hodnota pro zákazníka. Marketingové prostředí, marketingový informační systém Spotřební trh a jeho nákupní a spotřební chování Trh institucí a jejich nákupní a spotřební chování Segmentace trhu a tržní cílení Positioning, komplexní produkt, marketingový mix Výrobek a výrobková politika, služby Cena a cenová politika Distribuce a distribuční politika Integrovaná komunikace a komunikační politika, nové trendy Klasická a přímá reklama, public relations, podpora prodeje, osobní prodej

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je vytvořit u posluchače komplexní představu o základech marketingu v současných tržních podmínkách.
Posluchač po absolvování předmětu je schopen rozpoznat marketingový přístup k trhu, rámcově zhodnotit tržní prostředí a pozici podniku v něm, analyzovat zákazníky a konkurenci, segmentovat trh, předpovědět poptávku a prodeje a sestavit marketingové plány pro jednotlivé cílové trhy s částmi volba cílových trhů, určení marketingových cílů, určení strategie positioning a strategie marketingového mixu.
Předpoklady
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti na úrovni předmětů matematika, podniková ekonomika a podnikový management vyučovaných v bakalářském studiu.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta

Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány 14 případovými studiem, jejichž výsledky jsou započítávány do celkové klasifikace.
Doporučená literatura
  • Boučková a kol. Marketing. 2003, C.H.Beck, Praha..
  • Kotler P., Armstrong,G. Marketing, 2004, Grada Publishing, Praha..
  • Kotler P. Marketing podle Kotlera, 2000, Management Press, Praha..
  • Koudelka J. Spotřební chování a marketing.1997, Grada Publishing, Praha..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2013) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2016) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2014) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2015) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní