Předmět: Marketing finančních institucí

» Seznam fakult » FES » UMKM
Název předmětu Marketing finančních institucí
Kód předmětu UMKM/PMAFI
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slavíček Ondřej, Mgr. Ph.D.
  • Sekerka Bohuslav, prof. RNDr. CSc.
  • Pacáková Viera, prof. RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Hlavní přednášená témata: Zákaznicky orientovaný marketingový výzkum ve finančních institucích. Shluková, faktorová, diskriminační a conjoint analýza v segmentaci zákazníků bank a pojišťoven. Výběrové metody při zjišťování postojů, preferencí a motivace zákazníků finančních institucí. Ordinální proměnné při výzkumu spokojenosti a preferencí zákazníků a jejich analýza. Logistická regrese při posuzování rizikovosti klientů (nesplácení úvěru, zrušení pojistky apod.) Využití analýzy rozptylu pro posouzení závislosti kvantitativní proměnné od kategoriálních faktorů. Conjoint analýza při vytváření nových nebo upřesňovaní existujících konceptů výrobků a služeb. Využití rozhodovacích stromů při homogenizaci rozsáhlých heterogenních souborů (pojistných portfolií, žadatelů o úvěr apod.) Využití faktorové analýzy a vícerozměrného škálování při identifikaci klíčových atributů spokojenosti zákazníků a jejich vnímání a při preferencích produktů

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout přehled statistických metod, vhodných pro aplikaci v marketingu finančních institucí, hlavně při posouzení rizikovosti klientů, segmentaci klientů při poskytování pojistných a bankovních služeb, vytváření produktů podle požadavek zákazníků a hodnocení produktů finančních institucí. Teoretický výklad je zaměřen na schopnost správné aplikace statistických metod v marketingových výzkumech při využití vhodného statistického programového systému.

Předpoklady
Znalost a úspěšné absolvování předchozích statistických a matematických disciplín.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Didaktický test

Zápočet - aktivní účast na cvičeních a úspěšné vypracování zápočtové písemné práce.
Doporučená literatura
  • GREEN, P.E., TULL, D.S., ALBAUM, G.:. Research for Marketing Decision.. New Jersey: Prentice Hall, Engelwood Cliffs, fifth edition, 1988.
  • HAIR, J.F., BLACK, W.C., BABIN, B.J., ANDERSON, R.E., TATHAM, R.L. Multivariate Data Analysis. New Jersey: Pearson Education, Sixth Edition , 2007.
  • HEBÁK, P., HUSTOPECKÝ, J., PECÁKOVÁ, I., PRŮŠA, M., ŘEZÁNKOVÁ, H., SVOBODOVÁ, A., VLACH, P.:. Vícerozměrné statistické metody (3). Praha: Informatorium, 2005.
  • KOZEL, R.:. Moderní marketingový výzkum.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.
  • KUBANOVÁ, J.:. Statistické metody pro ekonomickou a technickou praxi. Bratislava: STATIS, 2004.
  • PACÁKOVÁ, V. A KOL. Štatistické metódy pre ekonómov.. Bratislava: IURA Edition, 2009.
  • ŘEZÁNKOVÁ, H.:. Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha: Professional Publishing, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management finančních rizik (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management finančních rizik (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management finančních rizik (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní