Vyučující
|
-
Kantorová Kateřina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní principy a význam marketingu. Marketingové řízení. Etické aspekty marketingu. Marketingové prostředí. Marketingové strategie. Marketingový výzkum. Kupní spotřebitelské chování. Marketingový mix. Marketingové vymezení produktu. Marketingové pojetí ceny. Distribuce distribuční cesty, jejich význam a úlohy. Marketingová komunikace. Sociální, makrospolečenské aspekty marketingu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základní principy marketingu tak, aby si konkrétně uvědomili možnosti, ale také meze marketingu a marketingového přístupu. Vedle historického vývoje marketingu jsou rozvedeny základní marketingové koncepce, hlavní principy a nástroje marketingu.
Student si osvojí znalosti o postupu a využití analýzy příležitostí na trhu, segmentaci, vypracování marketingového mixu, marketingové strategie a analýzy portfolia.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Účast na seminářích. Zpracování projektu. Zpracování seminární práce. Zkouška - písemná, ústní (podmínkou je zápočet).
|
Doporučená literatura
|
-
Armstrong, Gary. Marketing. Upper Saddle River: Pearson Education, 2005. ISBN 0-13-127312-4.
-
JOBBER, D.:. Principles and Practice of Marketing. Berkshire: McGraw-Hill, 2004. ISBN 807226558X.
-
KOTLER, P., ARMSTRONG, G.:. Principles of Marketing. 10th ed. New Persey: Upper Saddle River - Pearson Education, 2004. ISBN 80247000166.
-
KOTLER, P., KELLER, K.:. Marketing Management. 12th ed. New Persey: Upper Saddle River - Pearson Education, 2006.
-
PALMER, A.:. Introduction to Marketing: Theory and Practice.. Oxford: Oxford University Press,, 2004. ISBN 8072262511.
|