Předmět: Management of Change

» Seznam fakult » FES » UPEM
Název předmětu Management of Change
Kód předmětu UPEM/AMGZ
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vaculík Josef, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Úvod do studia. Klíčové pojmy v procesu změn. Modely změn v podniku. Fáze procesu změny. Lewinův model řízení změn. . Vztah mezi strategií, organizační strukturou a firemní kulturou. Změna firemní kultury. Změna strategie a důvody pro tuto změnu. Řízení organizačních změn. Osmibodový proces změny při realizaci klíčových změn a klíčových změn. Charakter změn ve vzájemně provázaných systémech. Změna rozhodování v podniku. Inovační proces, fáze inovačního procesu. Komplexní pojetí inovačních změn. Projekt řízení změny. Metody pro řízení inovačních procesů. Metodika implementace Managing Organizational Change (MOC). Případové studie změn.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s potřebou adaptibility organizací ke změnách, které jsou vyvolány změnami vnitřního a vnějšího prostředí organizací. V aplikační části kurzu je kladen důraz na procení přístup řízení změny, kde jsou studenti seznámeni s metodikou řízení změny ve fázích procesu změny.
Student si osvojí teoretické poznatky v systému řízení změny formou dostupné literatury zahraničních i našich autorů. Akcent je kladen na implementaci změn v organizacích.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Zápočet: účast na seminářích. Zpracování seminární práce. Zkouška: zkouška - písemná, ústní (podmínkou je zápočet).
Doporučená literatura
  • BRUHN, MANFRED, MAHYERA, A.:. Relationship marketing - management of customer relationship. Harlow: FT Prentice Hall, 2003.
  • DAFT, R. L.:. Organization, theory and design. Sout - Western College. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • PEELEN, E.:. Customer relationship management. Harlow: FT Prentice Hall, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Regional and Information Management (2013) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní