Vyučující
|
-
Kuběnka Michal, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Regionální rozvoj jako rámec regionálního marketingu. Vývoj regionálního marketingu ve vyspělých zemích, implementace regionálního marketingu v České Republice. Přechod z firemního marketingu na regionální marketing. Fáze, metody a cíle regionálního marketingu. Marketingové strategie, programy a plány v regionu. Marketingový informační systém. Marketingový průzkum. Nástroje marketingového mixu - základní a rozšířená varianta. Marketing obchodu veřejných služeb a institucí veřejného sektoru. Příklady aplikace marketingu v regionech. Řízení kvality k podpoře konkurenčních výhod. Komunikační mix v regionálním marketingu. Společný marketing pro prezentaci regionu. Sumarizace probrané látky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy, přístupy a specifiky regionálního marketingu, a to v návaznosti na dopad na komerční sféru. Je zde podán obraz problematiky marketingového řízení regionu z pohledu samosprávného celku s využitím marketingového mixu aplikovaného v regionech.
Student získá znalosti o možnostech aplikace marketingových principů v regionech. Důraz je kladen na marketingový průzkum, na metody a techniky průzkumu a situační analýzu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Zápočet: povinná účast na seminářích, odevzdaný projekt, úspěšnost v % pro ověření vědomostí bude sdělen na první přednášce.
|
Doporučená literatura
|
-
KOTLER, P., BOWEN, J.:. Marketing for Hospitality and Tourism. Prentice Hall, 1999.
-
KOTLER, P.:. Marketing Management: Millenium Edition, Englewood Cliff: Prentice Hall, 2000.
-
KOTLER, P.:. Strategic Marketing for Non-profit Organizations. Prentice Hall, 1996.
|