Předmět: Konkurenceschopnost podniku

» Seznam fakult » FES » UPEM
Název předmětu Konkurenceschopnost podniku
Kód předmětu UPEM/KKSP
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kožená Marcela, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Pojetí konkurenční výhody a její využití v podnikání. Přístupy k pojetí konkurenční výhody z historického hlediska. Konkurenční potenciál podniku. Druhy konkurenčních výhod. Konkurenční výhody rozsahu a množství. Konkurenční výhoda na straně produktů. Konkurenční výhoda na straně zákazníků a další druhy konkurenční výhody. Evropské a světové konkurenční prostředí. Konkurenční strategie - případové studie. Nástroje udržení, respektive zlepšení konkurenční pozice. Reenginering - nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniku.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
Výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení speciálních manažerských znalostí a dovedností potřebných v procesu hledání konkurenční výhody, a to na všech úrovních podnikového managementu.
Student získá vědomosti o historických i soudobých přístupech k určování zdrojů konkurenční výhody.
Předpoklady
Předpokládá se znalost marketingu na bakalářské úrovni.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Požadavky k zápočtu: vypracování 1-2 seminárních prací. Požadavky ke zkoušce: kombinovaná forma (písemný test + ústní část).
Doporučená literatura
  • ČICHOVSKÝ, L.:. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Radix, 2002.
  • DRUCKER, P.:. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2001.
  • Kožená, M.:. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. Pardubice: Univerzita, 2007 ISBN 978-80-7395-2.
  • MEFFERT, H.:. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 1996.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a management podniku (2015) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a management podniku (2013) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a management podniku (2014) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní