Předmět: Mezinárodní marketing a management

» Seznam fakult » FES » UPEM
Název předmětu Mezinárodní marketing a management
Kód předmětu UPEM/KMMM
Organizační forma výuky Tutoriál
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Novotný Josef, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Globalizace. Multinacionální korporace. Organizační struktura MNC/TNC. Řízení v mezinárodním podniku. Průmyslová demokracie. Marketing a mezinárodní podnikání. Výrobková politika. Značková politika. Zahraničně obchodní činnost.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout aktuální informace a znalosti posluchačaům o stavu mezinárodní marketingu a managementu v globální ekonomice.
Student bude schopen získané předpoklady úspěšně aplikovat v tuzemských firmách a zahraničních společnostech, zejména zapojených do mezinárodního obchodu a podnikání.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Podmínkou udělení zápočtu je účast na cvičeních, která jsou povinná, včetně zpracování a přijetí seminární práce. Při zkoušce se požaduje porozumění látce a schopnost aplikace znalostí a vědomostí.
Doporučená literatura
  • BUCHTA, M.:. Mezinárodní management a marketing distační opora na CD. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013.
  • BUCHTA, M.:. Mezinárodní management a marketing. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008.
  • MACHKOVÁ, H. a kol.:. Mezinárodní obchodní operace, 6. vydání, Praha: Grada, 2014, ISBN 978-80-247-4874-0.
  • MACHKOVÁ, H.:. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe], 4. vydání,Praha: Grada, 2015, ISBN 978-80-247-5366-9.
  • ŠTRACH, P.:. Mezinárodní management, 1. vydání, Praha: Grada, 2009, ISBN 978-80-247-2987-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a management podniku (2013) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a management podniku (2015) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a management podniku (2014) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní