Vyučující
|
-
Kožená Marcela, doc. Ing. Ph.D.
-
Kantorová Kateřina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komunikace jako společenský fenomén. Marketing a metody public relations. Vznik a podstata metod public relations. Public relations a veřejnost. Působení na veřejnost prostřednictvím masmédií. Komunikace v konfliktní a krizové situaci. Komunikace v krizové situaci podniku. Využití nových technologií pro PR. Veřejné mínění a komunikace. Identita a image. Kampaně, bojkoty, nátlakové skupiny. Strategický management informací. Obsahová analýza médií. Vybrané případy komunikačních studií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení studentů s jedním z nejdůležitějších nástrojů komunikace, který se stal pro moderní podnik v současné době nezbytným ve vztazích s okolními subjekty. Obecně jsou public relations považovány za součást marketingové mixu (promotion), podle některých teorií však jeho rámec přesahují a jsou spíše nástrojem strategického řízení.
Student získá znalosti o úkolech public relations a o možnostech a formách jeho správného naplňování. Student získá přehled o důležitosti vytváření dobrých vztahů s veřejností a příznivého image podniku také o předcházení, resp. efektivním řešení konfliktních a krizových situací díky nástrojům public relations.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Zápočet: vypracování semestrální práce, písemný test.
|
Doporučená literatura
|
-
CAYWOOD, C.L.:. Public relations. Brno: Computer Press, 2003.
-
FTOREK, J.:. Public Relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3. rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 215 s. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-3926-7.
-
KANTOROVÁ, K.:. Marketing II. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-815-2..
-
KOTLER, P.:. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
PHILIPS, D.:. Online public relations. Praha: Grada, 2003.
-
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H.:. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. (16) s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
-
SVOBODA, V.:. Public relations - 2. doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2010.
-
SVOBODA, V.:. Public relations moderně a účinně. 2. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
-
VACULÍK, J. a kol.:. Public relations. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010.
|