Vyučující
|
-
Novotný Josef, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Globalizace. Multinacionální korporace. Organizační struktura MNC/TNC. Řízení v mezinárodním podniku. Průmyslová demokracie. Marketing a mezinárodní podnikání. Výrobková politika. Značková politika. Zahraničně obchodní činnost.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout aktuální informace a znalosti posluchačům o stavu mezinárodního marketingu a managementu v globální ekonomice.
Student bude schopen získané předpoklady úspěšně aplikovat v tuzemských firmách a zahraničních společnostech, zejména zapojených do mezinárodního obchodu a podnikání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Podmínkou udělení zápočtu je účast na cvičeních, která jsou povinná a zpracování včetně přijetí seminární práce, také je možné dotazníkové šetření v podniku. Při zkoušce se požaduje porozumění látce a schopnost aplikace získaných znalostí a vědomostí.
|
Doporučená literatura
|
-
BUCHTA, M.:. Mezinárodní management a marketing. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008.
-
BUCHTA, M.:. Organizace provozu podniku - distanční opora na CD, Univerzita Pardubice, 2013.
-
MACHKOVÁ, H. a kol.:. Mezinárodní obchodní operace, 6. vydání, Praha: Grada, 2014, ISBN 978-80-247-4874-0.
-
MACHKOVÁ, H.:. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe], 4. vydání,Praha: Grada, 2015, ISBN 978-80-247-5366-9.
-
ŠTRACH, P.:. Mezinárodní management, 1. vydání, Praha: Grada, 2009, ISBN 978-80-247-2987-9.
|