| Vyučující | 
    |  | 
    | Obsah předmětu | 
    | Co jsou elektronické informační zdroje .  Vyhledávací strategie, vyhledávání na webu. Online katalogy. Bibliografické rešerše, bibliografické citace. Databáze profesionálních informací: z oblasti přírodních, technických, společenských věd. Archivy VŠ prací. EIZ na UPCE - Univerzitní knihovna Praktická příprava ? ukázky a řešení zadaných dílčích a semestrálních úkolů. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je přiblížit studentům moderní elektronické informační zdroje (EIZ), popsat jejich funkce, technologii, využití a výhody. Předmět je určen pro studenty 1  a vyšších ročníků. Pomůže studentům v seznámení s EIZ dostupnými v knihovně UPCE a dále s EIZ dostupnými na internetu.  Získané dovednosti využijí při zpracovávání závěrečných prací, seminárních prací i v praktickém životě při vyhledávání odborných informací..
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Ne 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta 
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Bibliografické normy: ISO ČSN 690, ISO ČSN 690-2. 
                
                    Bratková, E. Světové rešeršní systémy WWW Top Search Engines . 
                
                    CEJPEK, J. Informace, komunikace a myšlení: úvod do informační vědy. Praha-Karolinum, 2005. 
                
                    Fulton, C. Information Pathways: A Problem-Solving Approach to Information Literacy. Plymouth, 2010. ISBN 0810874261.
                
                    Papík, R. Elektronické informační zdroje. . 
                
                    Reitz, J.M. ODLIS Online Dictionary for Library and Information Science. 
                 
 
 |