| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Petr Pavel, doc. Ing. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Úvod do DM Metodika CRISP-DM Přístup k datům a datové manipulace Modelování Vizualizace Seskupovací analýza, analýza nákupního koše, asociční pravidla Lineární regrese Logistická regrese Rozhodovací stromy Neuronové sítě Faktorová analýza Web Mining Text Mining Využití DM a sw nástroje 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi data miningu (DM), obsahem jednotlivých etap DM projektu a používanými metodami tvorby modelů. Student bude mít základní přehled o aplikačních oblastech DM projektů a bude schopen realizovat jednotlivé fáze projektu s využitím metodiky CRISP-DM. Bude znát podstatu jednotlivých metod pro tvorbu modelů a bude je umět v praxi správně používat.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | nespecifikováno 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Ústní zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru 
 Požadavky k zápočtu: účast na cvičení (75%), zpracovat zadané úlohy s úspěšností min. 60%, odevzdání semestrální práce podle zadání. Požadavky ke zkoušce (včetně formy zkoušky): ústní, písemná Obhájit případné otázky k semestrální práci a úspěšné absolvování písemné části zkoušky (min. 60%). Výsledné hodnocení je dané poměrem 40% zadané úlohy, 60% obhajoba závěrečná práce a hodnocení z písemné a ústní části zkoušky.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Berka, Petr. Dobývání znalostí z databází. Praha: Academia, 2003. ISBN 80-200-1062-9.
                
                    BERRY, M. - LINOFF G. Data Mining Techniques - For Marketing, Sales, and Customer Relationship Management. Indianapolis, John Wiley & Sons, 2004, 643 s.. 2004. 
                
                    GUIDICI P. Applied Data Mining - Statistical Methods for Business and Industry. Guildford, John Wiley & Sons, 2003, 364 s.. 2003. 
                
                    Petr, Pavel. Data Mining.. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-886-1.
                
                    PYLE, D. Data Preparation for Data Mining. San Diego, Academic Press, 1999, 540 s.. San Diego, 1999. 
                 
 
 |