| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Bílková Renáta, Ing. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Systém a model elektronického obchodu. Obchod a elektronické obchodování. Modely elektronického obchodu. Bezpečnost elektronického obchodování. Modelování elektronického obchodu. Vlastnosti elektronického obchodu. Strategické řízení firmy a elektronický obchod. Možnosti elektronického bankovnictví. Řízení krizí a elektronický obchod. Projektování elektronického obchodu. Příklady a simulace elektronického obchodování. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody samostatných akcí | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je naučit studenta integrovat základní znalosti informačních technologií a základní ekonomické kategorie s ohledem na obchodování. Absolvent předmětu bude schopen se orientovat v oblasti tvorby a užití portálů internetového obchodování, posuzovat vhodnost užití elektronických katalogů.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Předpokládá se schopnost práce studentů s odbornou naši a cizojazyčnou literaturou (angličtina, němčina) a práce se základními operacemi na Internetu. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Posouzení zadané práce, Didaktický test, Obhajoba vlastního projektu 
 Zápočet je získán na základě průběžné kontroly na cvičeních a zpracovaného a obhájeného projektu - vytvoření nového elektronického obchodu a zpracování marketingového plánu pro jeho následný provoz.  Podrobné (upřesňující) požadavky jsou zveřejněny při zahájení semestru.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    BASL, J.  Podnikové informační systémy - Podnik v informační společnosti.. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0214-2.
                
                    BUCHALCEVOVÁ, A.  Metodiky vývoje a údržby informačních systémů.. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1075-7.
                
                    Dohnal, Jan. Řízení vztahů se zákazníky : procesy, pracovníci, technologie. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0401-3.
                
                    Donát, Jiří. e-Business pro manažery. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-247-9001-7.
                
                    DOUCEK, P. a BÉBR R.  Manažerské informační systémy a jejich ekonomika.. Praha: VŠE, 2002. ISBN 80-245-0412-X.
                
                    DVOŘÁK, J.  Elektronický obchod.. MSD s.r.o. Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc. 116 s., 2002. ISBN 80-214-2236-X.
                
                    FRANCU, M.  Internet pro podnikatele.. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-623-3.
                
                    FRIMMEL, M.  Elektronický obchod/právní úprava.. Praha: Prospektrum, 2002. ISBN 80-7175-114-6.
                
                    GRUBLOVÁ, E. Internetová ekonomika.. 1. vyd. Ostrava: Reproni, 2002. ISBN 80-7329-006-6.
                 
 
 |