| Vyučující | 
    |  | 
    | Obsah předmětu | 
    | Základní pojmy z oblasti robotiky. Robotické aplikace - možnosti a využití. Robotické vozítko - možnosti a využití. Pohyb v neznámém prostředí. Pohyb vpřed. Chování u překážky - zastavení, objetí překážky. Základní fyzikální procesy v robotice. Využití pokročilých senzorů. Integrace mobilních platforem iOS nebo Android s robotickými sestavami. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Laborování 
                    
                
                    
                    Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků
                        - 10 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    Samostatná kritická četba
                        - 20 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 40 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je seznámit studenty se základními funkcemi robotických stavebnic a jejich programování. V rámci předmětu studenti budou pracovat se základními robotickými jednotkami a programovat vybrané úlohy z oblasti pohybu robota. Programování bude probíhat v programovacím jazyku Visual Basic.NET. Student bude seznámen s možností programování robotických stavebnic. V prvé části předmětu se student seznámí se základními funkcemi robotického vozítka a bude schopen naprogramovat povely související s pohybem robotického vozítka. V druhé části předmětu bude mít student možnost naprogramovat si složitější aplikace robotické stavebnice.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Práce na PC, základní principy programování jsou výhodou. Programování v prostředí .NET. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Písemná zkouška, Analýza výkonu studenta, Systematické pozorování, Obhajoba vlastního projektu 
 Požadavky k zápočtu: Zápočet je udělen za splnění úkolů, které jsou při zahájení semestru zveřejněny ve studijních materiálech ve stagu. Další podmínkou je vypracování semestrálního projektu, který si student sám vybere a bude obsahovat praktické využití robotické stavebnice.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Griffin, T. The art of LEGO Mindstrom NXT-G programming. San Francisco, 2010. ISBN 15-932-7218-9.
                 
 
 |