| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Hub Miloslav, doc. Ing. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Aplikace založené na grafickém uživatelském rozhraní. Vícevláknové aplikace. Pokročilé vstupně/výstupní proudy. Síťové aplikace. Serializace. Návrhové vzory. Práce s XML dokumenty. Aplikace pro mobilní zařízení. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem je získat znalosti z nejvýznamnějších současných pokročilých programovacích technik s důrazem na schopnost využít získané znalosti při řešení konkrétních problémů s využitím programovacího jazyka Java. Student bude schopen využívat přednosti objektově-orientovaného programování a vyvíjet pokročilé aplikace v programovacím jazyce Java s využitím nejvýznamnějších sofistikovaných vlastností tohoto jazyka. Student bude schopen využívat moderní pokročilé knihovny tohoto programovacího jazyka.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Znalost algoritmizace a základních principů programování. Znalost syntaxe programovacího jazyka Java a principů objektově orientovaného programování. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Posouzení zadané práce, Systematické pozorování 
 Hodnocení studentů je na základě aktivity při řešení zadaného korespondenčního úkolu. Podrobnosti budou zveřejněny na prvním tutoriálu.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    HEROUT, P.  Java: bohatství knihoven.. České Budějovice: KOPP, 2003. 
                
                    HEROUT, P. Java: grafické uživatelské prostředí a čeština.. České Budějovice: KOPP, 2001. 
                
                    Rudolf Pecinovský. Návrhové vzory. Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1582-4.
                 
 
 |