| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Petr Pavel, doc. Ing. Ph.D.
                
                    Jirava Pavel, Ing. Ph.D.
                
                    Kašparová Miloslava, Ing. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Úvod do DM. Metodiky DM. Etapy a úkoly metodologie CRISP. Porozumění datům. Příprava dat k modelování. Základy tvorby modelů. Návrh modelu. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody samostatných akcí, Pozorování, Demonstrace | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi data miningu (DM). Na úvodní část navazuje problematika definování cílů a technik pro DM, otázka výběru zdrojů dat a jejich přípravy pro modelování. Student bude schopen definovat jednotlivé fáze DM projektu a jejich obsah. S využitím sw nástrojů bude umět řešit jednoduché úlohy v oblasti přípravy a dat a vybrat odpovídající metodu pro tvorbu modelu.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základy práce s databází, znalost matematiky v rozsahu předmětu 1. a 2. ročníku. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta 
 Požadavky k zápočtu: účast na cvičení (75%), zpracovat zadané úlohy na cvičení a semináři s úspěšností min. 60%, odevzdání semestrální práce podle zadání. Požadavky ke zkoušce (včetně formy zkoušky): ústní, písemná Obhájit případné otázky k semestrální práci a úspěšné absolvování písemné části zkoušky (min. 60%). Výsledné hodnocení je dané poměrem 40% cvičení a semináře, 60% obhajoba závěrečná práce a hodnocení z písemné a ústní části zkoušky.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Berka, Petr. Dobývání znalostí z databází. Praha: Academia, 2003. ISBN 80-200-1062-9.
                
                    Berry, Michael J. A. Data mining techniques : for marketing, sales, and customer relationship management. Indianapolis: Wiley, 2004. ISBN 0-471-47064-3.
                
                    Berry, Michael J. A. Mastering data mining. New York: John Wiley & Sons, 2000. ISBN 0-471-33123-6.
                
                    Petr, Pavel. Data Mining.. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-886-1.
                
                    Petr, Pavel. Metody Data Miningu.. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-872-5.
                
                    Petr, Pavel. Metody Data Miningu.. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-873-2.
                
                    PYLE, D. Data Preparation for Data Mining. San Diego, Academic Press, 1999, 540 s.. San Diego, 1999. 
                
                    RUD, O. L. Data Mining - Praktický průvodce dolováním dat pro efektivní prodej, cílený marketing a podporu zákazníků (CRM). Praha, Computer Press, 2001, 330 s.. 2001. 
                 
 
 |