Předmět: Britský kulturní seminář

» Seznam fakult » FF » KAA
Název předmětu Britský kulturní seminář
Kód předmětu KAA/BRKS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kalavská Petra, Mgr. Ph.D.
  • Roebuck Olga, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
What Is Culture Anyway?? - searching for the way of defining the concept of culture. Who are the British? - nations, symbols and stereotypes. Cuchullin or King Arthur? Myths, legends, tales and fairytales - the sources of mythological imagery, pre-historic and Celtic roots entwined with Christianity; the importance of myths for culture. Identities in general - collective and individual identities. Identification as a strategy. A Class Ridden Society? Gender Identity in Britain - traditional perception of morals, Victorian values and their 1980's recollection. National identity - the empire and the wars + the postcolonial view. Ethnicity and language - the question of multiculturalism and dominance. Regions and regional identities in England, North and South divide. Film extract: from David Cataneo's Full Monty. The media - exploring the media influence and ideology, discussing quality of media information. Attitudes: stereotypes and change - dealing with the attitudes traditionally ascribed to the British, such as conservatism, "being different", public spiritedness etc. Subcultures - focusing on the so-called countercultural phenomena, exploring "resistance through rituals".

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Tento seminář studentům umožňuje seznámit se s různými aspekty britské kultury a kulturních studií. Aspekty cílové kultury jsou zkoumány ve na základě srovnání s vlastním kulturním zázemím studentů tak, aby se, kromě faktických znalostí, prohloubilo i vědomí vlastní identity studentů. Dalším z cílů semináře je posílení akademických dovedností: vedení diskuse na základě přečtených textů, kompozice akademického textu, práce na samostatných projektech atd.
Předmět vede studenty k rozvoji komparativních schopností, komunikativní a intrkulturní kompetence.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonu studenta

Účas na seminářích je povinná Vědomostní test
Doporučená literatura
  • BRANTLINGER, P. Crusoe's Footprints. London: Routledge, 1990.
  • BRYSON, B. Notes from a Small Island. London: Black Swan, 1996.
  • CROWTHER, J. Guide to British and American Culture. Oxford: OUP, 2000.
  • DERRY, T.K. AND BLAKEWAY, M.G. The Making of Early and Medieval Britain. London: John Murray, 1973.
  • GAY, P. Identity: a reader. London: Sage Publications, 2000.
  • O'DRISCOLL, J. Britain. Oxford: OUP, 2000.
  • STORRY, M. AND CHILDS, P. British Cultural Identities. London: Routledge, 1997.
  • WILLIAMS, R. Keywords. London: Fontana Press, 1988.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Historicko-literární studia: Kulturní studia (2013) Kategorie: Obory z oblasti historie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní