Vyučující
|
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
The concept of method in ELT. The Grammar-Translation Method. The Direct Method. The Audiolingual Method. TPR. Suggestopedia. The Silent Way. The Natural Approach. Community Language Learning. Communicative Approaches. Content-Based Instruction / CLIL. Task-Based Language Teaching.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
DAJ2 je koncipován jako jádrový předmět modulu profesní přípravy. Vede studenty k tomu, aby byli připraveni řídit procesy osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách. Cíle i obsah studijního předmětu vycházejí z předpokladu, že studenti jsou absolventy Bc. studijního programu pedagogického zaměření v oboru anglický jazyk, že tedy mají internalizovány základní složky profesní učitelské kompetence. V rámci DAJ2 budou v návaznosti na DAJ1 relevantní dovednosti i znalosti dále rozvíjeny a systematizovány prostřednictvím synchronní a diachronní analýzy metod a přístupů k výuce anglického jazyka.
Profesní kompetence studentů je rozvíjena a systematizována zejména v oblasti řízení procesů osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách prostřednictvím synchronní a diachronní analýzy metod a přístupů k výuce anglického jazyka.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/DAJ1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast na seminářích. Rozhovor založený na studenty předem předložených materiálech a seznamu přečtené literatury. Odevzdání požadovaných materiálů (alespoň 3 dny před ústním pohovorem). Prezentace vybrané moderní přístupu/metody anglického jazyka. Požadované materiály: Soubor pozorovacích archů (založených na videu - Methods and Approaches in ELT). Soubor vypracovaných úkolů (techniky jednotlivých metod). Seznam prostudované literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
LARSEN-FREEMAN, D. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press, 2000. ISBN 9780194355742.
-
Richards, Jack C.. Approaches and methods in language teaching. New York: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-00843-3.
-
STERN, H.H. Fundamentals Concepts of Language Teaching.. Oxford University Press, 1996.
|