Předmět: Didaktika anglického jazyka II

» Seznam fakult » FF » KAA
Název předmětu Didaktika anglického jazyka II
Kód předmětu KAA/DAJ2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
The concept of method in ELT. The Grammar-Translation Method. The Direct Method. The Audiolingual Method. TPR. Suggestopedia. The Silent Way. The Natural Approach. Community Language Learning. Communicative Approaches. Content-Based Instruction / CLIL. Task-Based Language Teaching.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
DAJ2 je koncipován jako jádrový předmět modulu profesní přípravy. Vede studenty k tomu, aby byli připraveni řídit procesy osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách. Cíle i obsah studijního předmětu vycházejí z předpokladu, že studenti jsou absolventy Bc. studijního programu pedagogického zaměření v oboru anglický jazyk, že tedy mají internalizovány základní složky profesní učitelské kompetence. V rámci DAJ2 budou v návaznosti na DAJ1 relevantní dovednosti i znalosti dále rozvíjeny a systematizovány prostřednictvím synchronní a diachronní analýzy metod a přístupů k výuce anglického jazyka.
Profesní kompetence studentů je rozvíjena a systematizována zejména v oblasti řízení procesů osvojování cizího jazyka ve školních podmínkách prostřednictvím synchronní a diachronní analýzy metod a přístupů k výuce anglického jazyka.
Předpoklady
nespecifikováno
KAA/DAJ1

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Aktivní účast na seminářích. Rozhovor založený na studenty předem předložených materiálech a seznamu přečtené literatury. Odevzdání požadovaných materiálů (alespoň 3 dny před ústním pohovorem). Prezentace vybrané moderní přístupu/metody anglického jazyka. Požadované materiály: Soubor pozorovacích archů (založených na videu - Methods and Approaches in ELT). Soubor vypracovaných úkolů (techniky jednotlivých metod). Seznam prostudované literatury.
Doporučená literatura
  • LARSEN-FREEMAN, D. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press, 2000. ISBN 9780194355742.
  • Richards, Jack C.. Approaches and methods in language teaching. New York: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-00843-3.
  • STERN, H.H. Fundamentals Concepts of Language Teaching.. Oxford University Press, 1996.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): English Language Teacher Education (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní