Vyučující
|
-
Kleprlík Michal, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Dead Man (Jim Jarmusch, 1995) 2. The People vs. Larry Flynt (Miloš Forman, 1996) 3. if... (Lindsay Anderson, 1968) 4. Lisztomania (Ken Rusell, 1975) 5. Barton Fink (Joel and Ethan Coen, 1991) 6. Blade Runner (Ridley Scott, 1982) 7. Pat Garrett and Billy the Kid (Sam Peckinpah, 1973) 8. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (Stanley Kubrick, 1964) 9. Harold and Maude (Hal Ashby, 1971) 10. Zelig (Woody Allen, 1983) 11. Blue Velvet (David Lynch, 1986) 12. Land of Plenty (Wim Wenders, 2004)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zaměřuje na hlavní vývojové tendence v oblasti kinematografie anglicky mluvících zemí. Cílem je představit jak významné, tak i méně známé, alternativní režijní počiny, jež se vztahují k anglofonní části světa. Důraz je kladen zejména na kulturní prostředí Spojených států amerických, Kanady, Velké Británie a Irska.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1. Účast. 2. Vlastní písemné zhodnocení všech shlédnutých titulů. 3. Esej o rozsahu 2-3 stran na jeden vybraný film. 4. Diskuse při závěrečném kolokviu.
|
Doporučená literatura
|
-
Belton, John. American Cinema/Culture. New York: McGraw/Hill, 1993.
-
Deleuze, Gilles. Film 1. Obraz - pohyb. Praha: Národní filmový archiv, 2000.
-
Lewis, John (ed.). The New American Cinema. Durham; London: Duke University Press, 1998.
-
Philips, gene D. Major Film Directors of the American and British Cinema. Bethelem: Lehig University Press, 1999.
-
Sklar, Robert. Movie-Made America: A Cultural History of American Movies. New York: Vintage Books, 1994.
-
Staples, Donald E. The American Cinema. Washington: Voice of America, 1973.
-
Zuska, Vlastimil. Kruté světlo, krásný stín: estetika a film. Praha: Universita Karlova, 2010.
|