Vyučující
|
-
Zitková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Observační principy. Učitel.Reflexe a sebereflexe. Žák. Cíle. Obsah. Organizační formy. Komunikace. Komunikační kompetence. Typy učebních činností. Hodnocení, zpětná vazba. Didaktické prostředky. Hodnocení učebnic. Hodnocení kurzu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Projekce, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Samostatná kritická četba
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je uvést studenty do myšlenkového systému vědní oblasti. Znalost soustavy základních didaktických poznatků rozvíjí dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků. Obsahová integrace s dalšími relevantními studijními předměty pomáhá rozvoji kompetence vidět konkrétní problémy a klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.
Studenti získávají dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků, učí se vidět konkrétní problémy a klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
integrace výstupů všech relevantních kurzů - vzhledem k tomu, že tento předmět je součástí integrovaného bloku 3 předmětů (OBD1,LDI1, PRX1), základní podmínkou pro udělení zápočtu je splnění všech požadavků ze všech těchto předmětů znalost povinné literatury formát: ústní pohovor v anglickém jazyce na základě předložených materiálů v portfoliu aktivní účast na seminářích (max. 2 absence) odevzdání portfolia (soubor materiálů z PRX1, observační listy, seznam literatury za všechny předměty: OBD1, LDI1, PRX1 dle normy ISO 690 či APA; případné další úkoly) TERMÍN ODEVZDÁNÍ PORTFOLIA: 6. 1. 2017
|
Doporučená literatura
|
-
BROWN, H.D. Principles of Language Learning and Teaching. Pearson, 2014. ISBN 978-0133041941.
-
GOWER, R.; PHILLIPS, D.; WALTERS, S. Teaching Practice Handbook. Heinemann, 1995.
-
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001.
-
HEDGE, T. Teaching and Learning in the Language Classroom. OUP, 2000.
-
HENDRICH, J. ET AL. Didaktika cizích jazyků. SPN Praha, 1988.
-
LIGHTBOWN, P.M.; SPADA, N. How Languages Are Learned. OUP, 2006. ISBN 9-780194-422246.
-
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině : [jak pracovat s kurikulem]. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
SCRIVENER, J. Learning Teaching. Macmillan Heinemann, 1994.
-
Škoda, Jiří. Psychodidaktika : metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.
-
WILLIAMS, M.; BURDEN, R.L. Psychology for Language Teachers: A Social Constructivist Approach. CUP, 2012. ISBN 10-0521498805.
|