Vyučující
|
-
Ježková Šárka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základem jsou praktické workshopy zaměřené na práci s internetovými zdroji a s programy, které má FF k dispozici v multilicencích nebo na CD-ROM. Introduction into ICT 4 ELT. Language learning software, language multimedia courses, hands-on session. Dictionaries on CD-ROM and on-line dictionaries. Working with English language corpora and concordancers. British National Corpus, Corpus of Contemporary American English. Encyclopaedias and other resources used for ELT. Other on-line ELT resources (activities developing communicative skills, games and quizzes, resources for teachers). Common programmes used for ELT. Working with pictures, video, music; creating a team project. Testing programmes and authoring tools. Strategies of electronic communication, language of chats and forums. Learning management systems, Mahara software, ePortfolio
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s dostupnými jazykovými programy a dalšími internetovými zdroji, které lze ve výuce cizího jazyka aplikovat, a naučit je využívat tyto zdroje pro rozvoj patřičných komunikativních dovedností a řečových prostředků. Dále se studenti seznámí s novými možnostmi moderních informačních technologií a principy on-line komunikace.
Studenti získají základní dovednosti pro používání dostupných multimediálních kurzů, testovacích programů, elektronických slovníků a encyklopedií; budou schopni se orientovat v běžně dostupných programech a dalších on-line zdrojích a kriticky zhodnotit možnosti jejich využití pro výuku cizího jazyka. Budou umět pracovat s jednoduchými tvůrčími programy a konkordanční programy. Budou schopni vhodně využít nejnovější aplikace (např. konkordanční programy pro studium slovní zásoby v kontextu, práce s video a audio materiálem pro projektovou práci) a budou schopni efektivně řídit on-line komunikaci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/LDI1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru
Studenti jsou povinni se aktivně účastnit seminářů (maximálně 2 absence za semestr) a v průběhu semestru předložit dílčí úkoly dle zadaných pokynů. Zápočet je udělován na základě zpracování, prezentace a předložení projektu (zaměřeného na využití multimediálních programů pro vyučování cizích jazyků) v elektronické podobě.
|
Doporučená literatura
|
-
Adolphs, Svenja, Carter, Ronald, A. Spoken corpus linguistics: from monomodal to multimodal. London: Routledge, 2013.
-
Biber, Douglas, Connor, Ulla, Upton, Thomas, A. Discourse on the move: Using corpus analysis to describe discourse structure. Amsterdam: John Benjamins, 2007.
-
Biber, Douglas. University language: A corpus-based study of spoken and written registers. Amsterdam: John Benjamins, 2006.
-
Dudeney, G. The Internet and the Language Classroom. A practical guide for teachers. Cambridge University Press, 2000.
-
Hardisty, D., Windeatt, S. CALL. OUP, 1989.
-
Chapelle, C. A. Computer applications in second language acquisition: foundations for teaching, testing and research. CUP, 2001.
-
Teeler D., Gray P. How to Use the Internet in ELT. Longman, 2000.
|