Vyučující
|
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Learner. Teacher and self-reflection. Observation principles. Aims. Content. Communication and communicative competence. Activity types. Organisation of teaching / learning processes. Didactic principles. Evaluation, assessment, monitoring students´ progress. Aids supporting learning. ICT in ELT.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Pozorování, Demonstrace, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Samostatná kritická četba
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Jedná se o předmět integrovaného bloku Obecné didaktiky I, Lingvodidaktiky I a Pedagogická praxe I. Tyto předměty je nutno zapsat současně. Cílem předmětu je uvést studenty do myšlenkového systému vědní oblasti. Znalost soustavy základních didaktických poznatků rozvíjí dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení žáků.
Těsné sepětí s předměty obecná didaktika a pedagogická praxe pomáhá rozvoji kompetence vidět konkrétní problémy a klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Vzhledem k tomu, že jde o předmět integrovaného bloku (+LDI1, +PRX1), základním předpokladem pro udělení zápočtu je splnění všech požadavků ze všech těchto předmětů, tak jak jsou v rámci jednotlivých kurzů definovány, tj. pro OBD1: - aktivní účast na seminářích (13 kontaktních hodin) = plnění zadaných úkolů - tvorba profesního portfolia v Mahaře: plnění zadaných úkolů, skupinová práce na konceptových mapách (Google docs), úvahy na zadaná témata, nejméně 4 anotace odborných zdrojů na téma obecné či oborové didaktiky, kritická analýza jedné z prostudovaných odborných publikací - pro zpracování anotací a kritických analýz NELZE použít základní, povinnou literaturu; seznam prostudované literatury (podle ISO 690 nebo APA). TERMÍN ODEVZDÁNÍ: 6.1. 2017 - aktivní účast v MOODLE (link: unicom.upce.cz; entrance key: OBD1_16) - dobrovolné plnění (excellence): vlastní konceptové mapy, plán hodiny NEBO skupinová práce na EFLpedii (včetně definicí klíčových slov) - ústní pohovor
|
Doporučená literatura
|
-
Cizí jazyky. Nakladatelství Fraus.
-
Brown, H. Douglas. Principles of language learning and teaching. [New York]: Longman, 2000. ISBN 0-13-017816-0.
-
ČERNÁ, M., PÍŠOVÁ, M. Na návštěvě ve škole I, II (příručky). Pardubice, 2000.
-
Kalhous, Z., Obst, O. et. al. Školní didaktika. Praha, Portál, 2002.
-
kolektiv autorů. Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. PedF MU Brno, 1996.
-
Maňák, Josef. Nárys didaktiky. Pedagogická fakulta MU Brno, 1999.
-
PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, 1998.
-
PASCH, M. et al. Teaching as decision making.. New York, 1991. ISBN 0801301572.
-
Petty, G. Moderní vyučování. Portál, 1993.
-
Skalková, J. Obecná didaktika. ISV Praha, 1999.
-
Šimoník, O. Úvod do didaktiky základní školy. Brno MSD, 2005.
-
Šimoník, O. Úvod do školní didaktiky. Brno MSD, 2003.
-
WILLIAMS, M., BURDEN R.L. Psychology for Language Teachers.. Cambridge, 2010. ISBN 978-0-521-49880-7.
-
Zormanová, Lucie. Obecná didaktika : pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.
|