Vyučující
|
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Organisational and administrative issues of integration of Project I with Teaching practice I. Project tasks: Videoconferences 1. Give an account of your ideas and expectations for your teaching of English at primary and lower-secondary level. What is important? What are the factors needed to stimulate learning? 2. Present a plan of a lesson you would like to have in lower-secondary school. 3. What is the system of education (compulsory education, national and/vs. local requirements, etc.)? How is primary /or lower-secondary education organized? 4. What curricular documents are used at various levels of education? Who is responsible for their creation? 5. What must be fulfilled in terms of those documents (aims, content, expected outcomes, grading/classification, etc.)? 6. Do the curricular documents reflect special educational needs of kids? In what ways? How does the schooling system deal with those kids? 7. What is the status of primary/lower-secondary teachers as defined by those documents, standards of their profession, lifelong learning, salaries, working conditions, etc.? 8. What is the role of ICT in lessons, mother tongue in ELT, etc.? Professional competence of the English language teacher - evaluating the quality of instruction (a-a-a methodology): theoretical input, analysis of the video-recording as a reflective technique.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Projekce, Nácvik dovedností, Pracovní činnosti, Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem Projektu I, který si studenti zapisují společně s předmětem Učitelská praxe I, je zaměřit pozornost na specifické aspekty učitelské profese prostřednictvím využití konkrétních reflektivních strategií a technik včetně jejich nástrojů.
Student rozvíjí svou profesní kompetenci prostřednictvím reflexe praktické zkušenosti získané v průběhu Učitelské praxe I, a to v rovině školy jako instituce a v rovině vlastního vyučování anglického jazyka.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Zápočet je udělen na základě: - písemné analýzy videonahrávky pořízené v rámci UCPX1 (podle metodiky AAA), - ústní prezentace projektu hodnotícího dva rozdílné vzdělávací systémy, - závěrečného pohovoru (integrováno s UCPX1) - docházky (videokonference)
|
Doporučená literatura
|
-
Ježková, Věra . Školní vzdělávání ve Švédsku. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2021-3.
-
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004.
-
RICHARDS, J.C.; LOCKHART, C. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000.
|