Předmět: Projekt I

» Seznam fakult » FF » KAA
Název předmětu Projekt I
Kód předmětu KAA/PROJ1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Organisational and administrative issues of integration of Project I with Teaching practice I. Project tasks: Videoconferences 1. Give an account of your ideas and expectations for your teaching of English at primary and lower-secondary level. What is important? What are the factors needed to stimulate learning? 2. Present a plan of a lesson you would like to have in lower-secondary school. 3. What is the system of education (compulsory education, national and/vs. local requirements, etc.)? How is primary /or lower-secondary education organized? 4. What curricular documents are used at various levels of education? Who is responsible for their creation? 5. What must be fulfilled in terms of those documents (aims, content, expected outcomes, grading/classification, etc.)? 6. Do the curricular documents reflect special educational needs of kids? In what ways? How does the schooling system deal with those kids? 7. What is the status of primary/lower-secondary teachers as defined by those documents, standards of their profession, lifelong learning, salaries, working conditions, etc.? 8. What is the role of ICT in lessons, mother tongue in ELT, etc.? Professional competence of the English language teacher - evaluating the quality of instruction (a-a-a methodology): theoretical input, analysis of the video-recording as a reflective technique.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Projekce, Nácvik dovedností, Pracovní činnosti, Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Cílem Projektu I, který si studenti zapisují společně s předmětem Učitelská praxe I, je zaměřit pozornost na specifické aspekty učitelské profese prostřednictvím využití konkrétních reflektivních strategií a technik včetně jejich nástrojů.
Student rozvíjí svou profesní kompetenci prostřednictvím reflexe praktické zkušenosti získané v průběhu Učitelské praxe I, a to v rovině školy jako instituce a v rovině vlastního vyučování anglického jazyka.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Zápočet je udělen na základě: - písemné analýzy videonahrávky pořízené v rámci UCPX1 (podle metodiky AAA), - ústní prezentace projektu hodnotícího dva rozdílné vzdělávací systémy, - závěrečného pohovoru (integrováno s UCPX1) - docházky (videokonference)
Doporučená literatura
  • Ježková, Věra . Školní vzdělávání ve Švédsku. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2021-3.
  • PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004.
  • RICHARDS, J.C.; LOCKHART, C. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): English Language Teacher Education (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní